سه سال و ۹ ماه: بازی با کلمات

فرزند سه سالهٔ شما در آخرین هفتهٔ ماه دهم از سه سالگی‌اش قرار دارد و از هفتهٔ دیگر سه سال و ۱۰ ماهه خواهد بود. در این مطلب با بخشی از روزهای زندگی یک کودک سه سال و ۹ ماهه آشنا خواهید شد.

بازی با کلمات

آن کلمات ظاهراً نامفهوم و بی‌معنی که از دهان فرزند شما خارج می‌شود، در واقع نوعی پیچیده از آزمایشگری با زبان است. او امکان دارد برادر کوچک خود را «پستونک» بنامد یا به قصابی بگوید «گوشتوایی»، مثل «نونوایی»، یعنی یک واژه‌ٔ اختراعی که معنایش هم کاملاً واضح است. اکنون که او مهارت‌های زبانی بهتری پیدا کرده، این ترکیبات خلاقانه هم بیشتر شنیده می‌شوند.

کودکتان حالا که می‌داند صدای کلمات چگونه باید باشد و جملات چگونه باید سرهم شوند، شروع به بازی با ترکیب‌های جدید می‌کند. این نوع بازی با لغات که اغلب ترکیبی از کلمات واقعی و کلمات بی‌معنی است، برای بچه‌ها بسیار جذاب و مفرح است. بچه‌ها وقتی کلمات بهتری از خود درمی‌آورند سعی می‌کنند شما را بخندانند. با بازی آنها همراه شوید و شما هم چیزهایی از خودتان اختراع کنید. دستکاری‌ صداها و کلمات باعث پیش افتادن کودک شما هنگام شروع یادگیری خواندن می‌شود.

نکتهٔ والدین: مسواک زدن

همچنان بهداشت و نظافت شخصی را به کودکتان آموزش دهید. یکی از مهم‌ترین این آموزش‌ها مسواک زدن است. همراه هم مسواک بزنید تا این عادت خوب را همچنان در کودکتان حفظ کنید و دندان‌های سالمی داشته باشید.

در مورد آموزش مسواک زدن به بچه‌ها بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط