سه سال و ۱۱ ماه: ثبت‌نام در کلاس‌ها

سه سال و ۱۱ ماه: ثبت‌نام در کلاس‌ها

کودک شما حالا در ماه آخر سه سالگی‌اش قرار دارد و از ماه دیگر یک کودک چهار ساله خواهد بود. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک سه سال و ۱۱ ماهه آشنا شوید.

ثبت‌نام در کلاس آموزشی سه سالگی

کلاس‌ها و فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده برای بچه‌های سه ساله فراوان است، اما با احتیاط ثبت‌نام کنید. این فعالیت‌ها به راحتی می‌توانند بیش از اندازه زیاد شوند. خردسالانی که برای هر لحظه‌ٔ آنها برنامه‌ریزی شده است، یاد نمی‌گیرند که چگونه خود را سرگرم کنند و این جلوی رشد تخیل، خلاقیت و استقلال آنها را می‌گیرد. حتی اگر دوست دارید فرزند خود را در طول روز مشغول نگه دارید، در نظر داشته باشید زمان بیکاری و نداشتن فعالیت به همان اندازه‌ٔ زمان فعالیت ضروری است.

اما چه مقدار زیاد حساب می‌شود؟ بسیاری از متخصصان رشد کودک فکر می‌کنند که یک کلاس یا فعالیت برنامه‌ریزی‌شده در هفته برای بچه‌های سه ساله کافی است. به رفتار فرزندتان توجه کنید. ببینید آیا در طول کلاس خود را کنار می‌کشد، گریه می‌کند یا از رفتن امتناع می‌کند. الم‌شنگه‌ها، اختلال خواب و بدخلقی‌ صبح‌ها از دیگر علائمی هستند که نشان می‌دهند شاید آن فعالیت مناسب نباشد یا شاید برنامه‌ٔ روز او در مجموع خیلی چارچوب‌مند و منظم باشد.

کارشناسان بر این باورند که هیچ چیزی وجود ندارد که یک بچه‌ٔ سه ساله با نرفتن به این کلاس‌ها از دست بدهد یا کاری نیست که او نتواند در زمان خوبی، یعنی وقتی بزرگ‌تر شده است انجام دهد. بنابراین، اگر در مورد اینکه کودکتان برای کلاس رقص یا ژیمناستیک آماده است یا نه، کوچک‌ترین تردیدی دارید، یک سال دیگر صبر کنید.

در مورد آموزش در پیش‌دبستانی بدانید.

نکتهٔ والدین: ایمنی چرخ‌دستی خرید

از زمانی که فرزندتان قادر به نشستن شده، گذاشتن او در صندلی متصل به سبد خرید روشی مفید برای انجام کارهایتان بوده است. اما وقتی او به سمت چهار سالگی می‌رود، باید بررسی کنید که آیا این کار هنوز ایمن است یا خیر.

بسیاری از بچه‌ها به همین دلیل به اورژانس برده می‌شوند که سبد یا چرخ‌دستی خرید واژگون می‌شود یا بچه‌ها سعی می‌کنند از چرخ‌دستی خارج شوند و می‌افتند. وقتی فرزندتان برای صندلی جلوی چرخ خرید بزرگ شده است، دیگر باید کنار شما راه برود. چرخ‌ و سبدهای چرخ‌دار خرید برای نگه داشتن بچه‌ها طراحی نشده است و ایمن نیست. پس هرگز، حتی برای یک لحظه، فرزندتان را بدون نظارت در چرخ‌دستی‌های خرید نگذارید.

در مورد ایمنی کودک خارج از خانه کامل و دقیق بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط