سه سال و چهار ماه: سنت‌های خانوادگی

فرزند سه سالهٔ شما حالا در ماه پنجم از سه سالگی‌اش قرار دارد. در این مطلب با بخشی از روزهای زندگی فرزند سه سال و چهار ماههٔ خود آشنا شوید.

سنت‌های خانوادگی

سنت‌ها و رسوم مربوط به روزهای تولد، تعطیلات و فصل‌های سال به ایجاد خانواده‌های مستحکم کمک می‌کنند. به کودکی خود فکر کنید. آیا می‌توانید بو یا طعم یک کیک تولد مخصوص را که مادرتان می‌پخت، به یاد بیاورید؟ یا هیجان هر ساله‌ٔ نشستن پای سفره‌ٔ هفت‌سین عید را یادتان هست؟

اکنون زمان بسیار خوبی است که ایجاد آن خاطرات برای فرزندتان را شروع کنید. سنت‌ها راهی برای حفظ ارتباط و احساس تعلق بین افراد هستند. در حینی که با فرزندتان شیرینی‌های مخصوص مادربزرگ را می‌پزید، می‌توانید خاطراتی را از زندگی خودتان و همچنین نسل پیش از شما با او به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال: «وقتی هم‌سن تو بودم مامان‌بزرگ این شیرینی‌ها رو با من می‌پخت. یادمه که چطور می‌ذاشت من مواد کیک رو هم بزنم. بعدش با همدیگه با کشمش و گردو تزئینش می‌کردیم.» اجرای سنت‌ها نوعی حفظ رابطه‌ٔ خویشاوندی است که به ویژه در زمان حاضر که خویشاوندان اغلب از لحاظ جغرافیایی پراکنده هستند، اهمیت دارد.

همچنین قابل پیش‌بینی بودن سنت‌ها به بچه‌ها احساس امنیت می‌دهد. اگرچه ممکن است فرزند سه ساله‌ٔ شما آنچه را که در دو سالگی اتفاق افتاده است به خاطر نیاورد، با گذشت سال‌ها او جنبه‌های بسیاری از این جشن‌ها و سنت‌ها را به خاطر خواهد آورد. غیر از این، حضور در فعالیت‌هایی مانند تهیه‌ٔ غذا برای افراد نیازمند به کودکان کمک می‌کند تا ارزش‌هایی را که برای شما مهم است، یاد بگیرند.

تجربهٔ والدین: خانوادهٔ چندنفری

آیا به این فکر کرده‌اید که می‌خواهید تعداد اعضای خانوادهٔ شما چند نفر باشد؟ برخی خانواده‌ها بدون فکر و برنامه‌ریزی قبلی بزرگ‌تر می‌شوند، درحالی‌که برخی دیگر با دقت بیشتری برنامه‌ریزی شده‌اند. پس بد نیست اگر تمایل دارید، با توجه به شرایط زندگی و موارد مهم دیگر به این موضوع که می‌خواهید خانوادهٔ شما چند نفر باشد فکر کنید.

در مورد صحبت با کودک در مورد تولد نوزاد دوم بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط