شش سال و ۱۰ ماه: افزایش تعریف و تمجید

کودک شما حالا شش سال و ۱۰ ماهه است. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک شش سال و ۱۰ ماهه آشنا شوید.

افزایش تعریف و تمجید

ساده‌ترین سلاح مخفیانه‌ای که شما برای حفظ آرامش در زندگی با کودک خود دارید، ستایش و تحسین است. چند کلمه در مورد کاری که فرزندتان خوب انجام داده یا در حال انجام آن است، می‌تواند یک موقعیت متشنج را خنثی کند یا خطر پرخاشگری و الم‌شنگه را دفع کند.

تعریف و تمجید همچنین مثل پس‌انداز پول در بانک است. هر کلمه‌ٔ مهرآمیز یا مشاهده‌ٔ مثبتی از رفتار او سپرده‌ای است که ذخیره‌ٔ حسن نیت را در فرزندتان افزایش می‌دهد و واقعاً او را ترغیب می‌کند به خاطر شما رفتار بهتری داشته باشد. بچه‌ها میل عمیقی به خشنود کردن پدر و مادر خود دارند.

سعی کنید تعریف‌های خود را به شکلی مشخص و عینی بازگو کنید. اگر تمام روز فقط زیر لب بگویید: «خیلی کار خوبی کردی!»، این کلمات مبهم‌تر از آن می‌شوند که اصلاً به حساب بیایند. اگر عملی خاص را تحسین و آن را توصیف کنید، به فرزندتان کمک می‌کنید که بداند رفتار خوب او چه بوده است و این باعث می‌شود احتمال رفتار خوب بیشتر شود. پس «کارت خوب بود» را با این جمله مقایسه کنید: «ممنونم که وقتی خواهرت اون اسباب‌بازی رو انداخت، بازیت رو قطع کردی تا برش داری و بهش بدی. این کمک خیلی خوبی برای من بود».

نکتهٔ والدین: پیشنهاد کادوی تولد

به دنبال پیشنهادهای خوبی برای کادوی تولد دوستان فرزند خود هستید؟ خوشبختانه، خشنود کردن بچه‌های این سن بسیار آسان است. یک قاعده‌ٔ سرانگشتی خوب این است که چیزی را که فرزندتان دوست دارد بخرید.

بچه‌ها در این سن عاشق آزمایش و استفاده از تخیل خود هستند. چیزهایی که باعث الهام خلاقیت می‌شوند همیشه واکنش خوبی می‌گیرند. لوازم هنری و وسایل ساخت کاردستی، لگوها یا کیت‌های علمی را در نظر بگیرید.

یک پیشنهاد دیگر هم هدیه‌ای است که به دختر یا پسری که سالگرد تولدش است اجازه می‌دهد با فرزندتان وقت بگذرانند. مثلاً می‌توانید بلیت رفتن آنها به یک باشگاه ورزشی را هدیه بدهید یا بلیت‌های یک شب فیلم‌‌های مخصوص کودکان در سینما را کادو بدهید.

همچنین می‌توانید سبدی از چیزهای کوچک با موضوع یا تم مشترک هدیه کنید. آنها را به صورت جداگانه کادوپیچ کنید تا جالب‌تر به نظر بیایند. به عنوان مثال یک سبد ورزشی می‌تواند شامل توپ‌ بسکتبال و کتابی درباره‌ٔ بسکتبال باشد.

در مورد ساختن کاردستی با کودکان بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط