شش سال و ۱۱ ماه: در آستانهٔ هفت سالگی

کودک شش سال و ۱۱ ماههٔ شما با اتمام این هفته هفت ساله خواهد شد. مادرشو این اتفاق بی‌تکرار را به خودش و شما تبریک می‌گوید. در این مطلب با روزهای آخر از شش سالگی فرزندتان آشنا شوید.

ورود به هفت سالگی

وقتی فرزندتان در آستانه‌ٔ هفت سالگی قرار دارد، چه انتظاری می‌توانید داشته باشید؟ شش سالگی و هفت سالگی از نظر رشد و تکامل مشابه هستند، اما اکنون که رفتن به مدرسه‌ برای فرزندتان موضوع آشناتری است، اوضاع کمی بی‌دردسرتر پیش می‌رود. بسیاری از رفتارهای عجیب و غریب شش ساله‌ها، مثل جویدن مو و پیراهن و ناتوانی از یک‌جا نشستن، به فشارهای ناشی از انتقال به مدرسه ارتباط دارد.

بسیاری از یادآوری‌های مداوم شما، در هفت سالگی شروع به بازده دادن می‌کنند، زیرا فرزندتان در کنترل رفتار خود، مدیریت کارهای خودمراقبتی و تعامل خوب با دوستان بهتر خواهد بود.

بچه‌های هفت ساله نسبت به شش ساله‌ها آرام‌تر و کمتر پرخاشگر هستند. آنها از وابستگی کامل به والدین اندکی فاصله گرفته‌اند و شروع به جهت‌گیری به سمت همسالان می‌کنند. بچه‌های هفت ساله غالباً ساکت‌تر هستند و دوست دارند زمان بیشتری را در تنهایی سپری کنند. با این وجود، شما خواهید فهمید که این تغییرات به تدریج اتفاق می‌افتند.

نکتهٔ والدین: تولد هفت سالگی

یکی از کارهایی که احتمالاً کودک شما هم برای تولدش دوست خواهد داشت، مرور زندگی او از ابتدا تا به آن روز است. آلبوم‌های عکس قدیمی را مرور کنید یا به تمام آن تصاویر دیجیتالی را که هرگز فرصتی برای چاپشان نداشته‌اید نگاهی بیندازید.

اگر برای فرزندتان «کتاب کودکی» ندرست کرده‌اید، آن را بیرون بیاورید و داستان‌هایی درباره‌ٔ تولد و نوزادی او تعریف کنید. فرزند شما با دیدن این که چقدر رشد کرده است لذت خواهد برد و از این که می‌تواند خاطرات «وقتی نی‌نی بودم» را یادآوری کند، بیشتر احساس بزرگ بودن خواهد کرد. هر دوی شما ممکن است چنان از این فعالیت خوشتان بیاید که آن را به بخشی از جشن‌های تولد آینده هم تبدیل کنید. باز هم تولدش با شور و عشق مبارک!

مطالب رشد هفتگی در هفت سالگی را از دست ندهید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط