شش سال و شش ماه: خوابیدن دور از خانه

کودک شما همچنان در حال گذراندن شش سال و شش ماهگی خودش است. در این مطلب با موضوعاتی مثل تمرین خوابیدن دور از خانه، البته در صورت تشخیص خود شما و شرکت در برنامه‌ها و پروژه‌های مدرسهٔ کودکتان آشنا شوید.

خوابیدن دور از خانه

آماده شدن برای یک شب خوابیدن دور از خانه کمک می‌کند از امنیت فرزند خود مطمئن شوید و احتمال تماس تلفنی حاکی از دلتنگی برای خانه در ساعت دو بامداد را کاهش دهید. پیشاپیش با پدر و مادر دوست فرزندتان یا یکی اقوامتان صحبت کنید.

در مورد فیلم‌هایی که بچه‌ها ممکن است تماشا کنند یا فعالیت‌هایی که برنامه‌ریزی کرده‌اند سؤال کنید تا از مناسب بودن آنها مطمئن شوید. به فرزندتان بگویید که چه انتظاراتی از او دارید. درصورتی‌که کودک شما عادت‌های غذایی خاصی دارد یا به خاطر دوری شبانه از خانه نگران است، مطلع کردن والدین میزبان از قبل، به آنها کمک خواهد کرد.

برخی وسایل آرامش‌بخش مانند حیوان عروسکی یا پتوی محبوب را همراهش بفرستید. به فرزندتان بگویید صبح چه وقت دنبالش می‌روید. بعضی از والدین دوست دارند تأکید کنند که اگر او به آنها احتیاج داشته باشد، هر وقت بخواهد می‌توانند دنبالش بروند. شما فرزند خود را می‌شناسید. تماس تلفنی درست قبل از خواب ممکن است بعضی از بچه‌ها را دلگرم کند، اما بعضی از بچه‌ها را دلتنگ می‌کند.

اگر فرزند شما تمایلی به تجربه‌ٔ خوابیدن دور از خانه ندارد، می‌توانید با خوابیدن در خانه‌ٔ یکی از اقوام نزدیک، یعنی کسی که کودکتان از قبل با او راحت است مثل مادربزرگ یا خاله شروع کنید، یا فقط مدت کوتاهی دور از خانه را امتحان کنید. فرزندتان را برای تماشای فیلم، با لباس خواب به خانه‌ٔ یکی از دوستانش برسانید. سپس او را حدود ساعت ۹ یا ۱۰ شب از آنجا بردارید. او هم خوش می‌گذراند و و هم در رختخواب خودش می‌خوابد.

نکتهٔ والدین: شرکت در برنامه‌های مدرسه

درگیر شدن در مدرسه‌ٔ فرزندتان راهی عالی برای نشان دادن این موضوع است که به تحصیل فرزندتان و به خود او اهمیت می‌دهید. بیشتر مدارس هزاران روش برای درگیر کردن والدین دارند، از انجمن اولیا و مربیان گرفته تا کمک به معلم در پروژه‌های مختلف یا سایر برنامه‌های ویژه. حتی اگر زمانکاری شما اجازه نمی‌دهد ساعت‌ها در کلاس حضور پیدا کنید، سعی کنید سالی یکی دو بار در برنامه‌های ویژه یا جشن‌ها حاضر شوید.

مطلب شرکت در جلسهٔ اولیا و مربیان را ببینید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط