شش سال و هفت ماه: گرسنگی

کودک شش سالهٔ شما آخرین هفته از شش سال و هفت ماهگی خود را می‌گذراند و از هفتهٔ دیگر شش سال و هشت ماهه خواهد بود. در این مطلب با بخشی از شش سال و هفت ماهگی زندگی کودکتان آشنا شوید.

گرسنگی

برای بچه‌ٔ مدرسه‌ای فاصله‌ٔ بین ناهار و شام می‌تواند زیاد باشد. در دسترس داشتن میان‌وعده‌های مغذی احتمال اینکه او انتخاب‌های غذایی خوبی را داشته باشد بیشتر می‌کند.

در حالت ایده‌آل، یک جای مخصوص در یخچال و روی پیشخان آشپزخانه برای میان‌وعده‌های بعد از مدرسه داشته باشید. این کار باعث می‌شود کودک بتواند به راحتی برای خودش چیزی پیدا کند و احتمال اینکه هر بار در جست‌وجوی خوراکی در بقیه‌ٔ آشپزخانه گیج شود کمتر خواهد شد. چیزی آماده مثل پنیر و نان و گردو یا یک موز برایش بگذارید یا دقیقاً به او بگویید چه چیزی را بخورد و اگر دوست دارید بین دو میان‌وعده به او حق انتخاب بدهید.

هنگام خرید به فرزندتان اجازه دهید در انتخاب میان‌وعده‌ها نظر بدهد. این به او کمک می‌کند تا یاد بگیرد که چرا فلان چیز میان‌وعده‌ٔ خوبی است و در این فرایند مقداری حس مالکیت پیدا می‌کند. اگر بچه ذائقه‌ٔ شیرین‌پسندی دارد، به دنبال گزینه‌هایی باشید که می‌توانید با آنها کنار بیایید، مثلاً شیرینی‌هایی که مزایای مغذی دیگری دارند، از جمله کلوچه‌های تهیه‌شده از بلغور جو دوسر و کلوچه‌های تهیه‌شده از غلات کامل.

می‌توانید پرس‌هایی در اندازه‌های قابل‌ قبول را در کیسه‌ یا ظرف‌هایی تقسیم کنید. در نتیجه بچه‌ها کل کیسهٔ بیسکویت را یک‌جا نخواهند خورد.

مطالب راهنمای تغذیه در کودکان را ببینید.

نکتهٔ والدین: فعالیت‌های روزانه

شاید توجه کرده باشید که بچه‌های شش ساله دوست دارند دائماً فعال باشند. این یکی از دلایلی است که مدرسه رفتن برای برخی از بچه‌ها، به ویژه پسرها دشوار است. آنها نیاز شدیدی به فعالیت فیزیکی و حرکت کردن دارند. بی‌حرکت نشستن می‌تواند برایشان تقریباً غیرممکن باشد. آنها روی صندلی وول می‌خورند، چهارزانو می‌نشینند، دوزانو می‌نشینند و مدام وضعیت خود را تغییر می‌دهند.

با اطمینان از اینکه گردش در بیرون بخشی از برنامه‌ٔ روزانه است به فرزند خود کمک کنید. به او فرصت دهید تا آزادانه بدود، خواه در حیاط خانه باشد خواه در زمین بازی نزدیک خانه. اگر فرزندتان را در فعالیت‌های بعد از مدرسه ثبت‌نام می‌کنید، مطمئن شوید که آنها بیشتر فیزیکی مثل ورزش هستند تا علمی مانند کلاس زبان.

در مورد روز اول مدرسه بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط