هفت سال و ۹ ماه: درک مفهوم شهروندی

کودک شما حالا هفت سال و ۹ ماه دارد. در این مطلب با بخشی از زندگی کودک هفت ساله‌تان با عنوان درک مفهوم شهروندی در کودکان هفت ساله و خرید هدایای متفاوت به جای اسباب‌بازی و لباس و کفش آشنا شوید.

درک مفهوم شهروندی

فرزند شما اکنون درک اندکی از معنای شهروند خوب و عضوی از یک جامعه بودن پیدا کرده است. به هر حال، کمترین انتظار این که او حالا یک دانش‌آموز در کلاس خودش باشد. با درگیر کردن او در جامعه‌ٔ اطرافش، چه در مدرسه، چه در محله یا در مقیاس‌های بزرگ‌تر، به گسترش این درک کمک کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید همراه او داوطلب فعالیت در یک مؤسسهٔ خیریه شوید. این کار می‌تواند چیزی به سادگی جمع‌آوری اسباب‌بازی یا لباس‌هایی غذایی برای خیریه‌ باشد، یا می‌توانید او را تشویق کنید که به همسایه‌ٔ سالخورده‌ای کمک کند هر چند روز یک بار زباله‌اش را بیرون بگذارد.

اگر شما از قبل درگیر فعالیت‌های خیریه و داوطلبانه هستید، فرصتی برای فرزندتان ایجاد کنید تا شما را در حین کار برای آنها ببیند. الگوسازی و دادن سرمشق، معلم قدرتمندی است. اگر برای هر هدفی می‌جنگید، از فرزندتان بخواهید هنگام پخش کردن بروشورها یا جمع‌آوری امضا برای یک دادخواست، شما را همراهی کند.

وقت بگذارید و نمادهای شهروندی و میهن‌پرستی را برایش توضیح دهید و بگویید این فرایند به چه معناست و چرا برای شما مهم است. داستان پشت پرچم یا سرود ملی کشورهای مختلف را به فرزندتان بگویید. کتاب‌های خوبی در مورد کشورها، قاره‌ها و دوست داشتن آنها پیدا کنید و بخوانید.

نکتهٔ والدین: یک هدیهٔ خوب

اگر به فکر خرید یک هدیه برای کودکتان هستید و نمی‌خواهید اسباب‌بازی دیگری به جعبه‌ٔ اسباب‌بازی‌های غیرقابل شمارشش اضافه کنید، می‌توانید خرید اشتراک یک مجله را در نظر بگیرید. تعدادی از مجلات فقط برای بچه‌ها چاپ می‌شوند و مهارت خواندن بیشتر دانش‌آموزان کلاس دوم به اندازه‌ای خوب هست که بتوانند از آنها لذت ببرند.

همچنین برای یک کودک دوستدار طبیعت، مجله‌هایی با موضوع طبیعت و حیوانات را امتحان کنید. برای بچه‌هایی که بازی‌ را دوست دارند، مجله‌های شامل پازل، جدول، داستان، شعر و ساخت کاردستی بخرید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط