هفت سال و ۱۱ ماه: انتظار برای هشت سالگی قدرتمند

کودک هفت سال و ۱۱ ماههٔ شما تا پایان این هفته، هفت سالگی‌اش تمام می‌شود و وارد هشت سالگی خواهد شد. هشت سالگی به نوعی پایان دوران اولیه‌ٔ کودکی است و در این مطلب با بخشی از روزهای پایانی هفت سالگی کودکان و آمادگی برای ورود به هشت سالگی آشنا شوید.

ورود به هشت سالگی

یک سال بزرگ دیگر جای خود را به سالی حتی بزرگ‌تر می‌دهد. تا اینجا، شما تصویری کاملاً واضح از شخصیت، علایق، نقاط قوت و ضعف کودک خود به دست آورده‌اید. شخصیت پایه‌ٔ او کاملاً شکل گرفته است؛ تمام مزیت‌ها و فضیلت‌هایی که از اینجا به بعد به او می‌بخشید مثل خامه‌ٔ روی کیک جذاب است.

در سال آینده می‌توانید چشم به راه افزایش خودفرمانی و استقلال او باشید. فرزند شما قادر خواهد بود در بیشتر روزها خودش تکالیفش را شروع و تمام کند، لباس‌هایی را که می‌پوشد انتخاب کند، کفش خود را پیدا کند، حتی صبحانه‌اش را خودش آماده کند. البته او هنوز هم به راهنمایی و نظارت بزرگسالان در تمام این موارد احتیاج دارد، پس تا وقتی نیازش به شما ادامه دارد از آن لذت ببرید.

نکتهٔ والدین: نوشتن یک نامه

فراموش نکنید که چیزی را از این نقطهٔ عطف بزرگ فرزندتان ثبت و ضبط کنید. این یادگاری می‌تواند مدخلی در «کتاب کودکی» باشد که در تمام این سال‌ها نگه داشته‌اید یا صفحات جدیدی در آلبوم عکس.

برای فرزند خود نامه‌ای بنویسید که ۱۰ سال بعد، یعنی وقتی بزرگسالی رسماً آغاز می‌شود آن را باز کند. توی نامه تمام چیزهایی را که در مورد پسر یا دخترتان دوست دارید و همه‌ٔ چیزهایی را که اکنون باعث شادی و سربلندی شما می‌شوند، شرح دهید. وقتی فرزندتان بزرگ شود، این یادگاری فوق العاده‌ای برای شما و او خواهد بود.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط