هفت سال و دو ماه: بزرگوار بودن

کودک شما همچنان هفت سال و دو ماهه است. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک هفت سال و دو ماهه مثل درک مفهوم برد و باخت و ادامهٔ روند کتابخوانی در کودکان آشنا شوید.

بزرگوار بودن

همه دوست دارند برنده شوند. اما اکنون وقتی فرزندتان در یک بازی شکست می‌خورد که این اجتناب‌ناپذیر است، در مورد باختش بسیار بزرگوارتر برخورد می‌کند. بچه‌های هفت ساله درک دقیق‌تری از این مفهوم که برنده و بازنده وجود دارد و افراد به نوبت هر کدام را تجربه می‌کنند، دارند. از آنجا که کودک شما در مورد اختراع قوانین و پایبندی به آنها سختگیری کمتری نشان می‌دهد، بازی با او برای بزرگسالان و همسالان، هر دو راحت‌تر می‌شود.

تقلب و کلک‌های دیگر به اندازه‌ٔ یک سال پیش نیست. همچنین ممکن است کاهشی کلی در گفتن دروغ را مشاهده کنید. فرزند شما توانایی بهتری در مدیریت اشتباهات و ضررها دارد. همچنین بازی‌های پیچیده‌تر، مانند بازی‌های کلاسیک اکنون جذابیت بیشتری دارند. اگرچه نسخه‌های دیجیتال همه‌ٔ این بازی‌ها مثل منچ، ماروپله، شطرنج و تخته نرد وجود دارد، اما بهتر است نسخه‌های تخته‌ای و سبک قدیمی آنها را با کودکتان کنید.

نکتهٔ والدین: کتاب خواندن

حتی اگر مهارت خواندن فرزندتان به تنهایی خیلی خوب است، از کتاب خواندن برای او دست نکشید. این کار به شما امکان می‌دهد که او را در معرض مطالبی اندکی چالش‌برانگیزتر قرار دهید. شنیدن و درک کلمات سخت و جملات طولانی از خواندن آنها آسان‌تر است و وقت گذراندن با هم هنوز اهمیت دارد. بنابراین اگر کتابخوانی همیشه بخشی از مراسم پیش از خواب شما بوده است، به آن پایبند بمانید یا وقتی را بعد از مدرسه یا در آخر هفته‌ها به این کار اختصاص دهید.

حالت ایده‌آل این است که فرزند خود را تشویق کنید برای شما کتاب بخواند و سپس نوبت شماست که برایش کتاب بخوانید. بعضی از بچه‌ها آماده‌ٔ شنیدن کتاب‌های سریالی طولانی‌تر هستند و ممکن است از آثار کلاسیک مصور لذت ببرند. در این کتاب‌ها، داستان‌های پیچیده همراه یک تصویر در هر صفحه چاپ شده است تا در حین خواندن کلمات، نگاه کردن به تصاویر درک مطلب را افزایش دهد.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط