هفت سال و سه ماه: ارتباط آشپزی با آموزش

کودک شما حالا هفت سال و سه ماهش هم پر شده است. در این مطلب با بخشی از مهارت‌ها و آموزش‌های کودکان در سن هفت سال و سه ماهگی آشنا خواهید شد.

ارتباط آشپزی با درس‌ها

می‌دانید یکی از بهترین کلاس‌های آموزشی برای فرزندتان خارج از مدرسه چیست؟ آشپزخانه‌ٔ شما! همکاری با شما در پخت و پز به تثبیت درس‌های ریاضی و خواندن که کودکان در مدرسه می‌آموزند کمک می‌کند.

درک این موضوع که آشپزی چگونه به یادگیری ریاضی کمک می‌کند کار سختی نیست. فرزند شما کم‌کم می‌تواند اعداد را تا ۱۰۰ بشمارد و بنویسد و جمع و تفریق‌های ساده را انجام دهد اما آشپزی می‌تواند بسیاری از مفاهیم دیگر را به شکل بیاموزد:

کسرها: وقتی در مواد اولیه در یک دستور غذا، نصف یا یک دوم لیوان از ماده‌ای را نیاز دارد و شما غذا را دو برابر یا نصف می‌کنید، چه مقدار از هر ماده‌ٔ غذایی نیاز دارید؟

اندازه‌گیری: از فرزندتان بخواهید که قاشق، فنجان یا پیمانهٔ اندازه‌گیری صحیح را برای شما انتخاب کند. کدام بزرگ‌تر است؟ لیوان یک دوم یا سه چهارم؟ بگذارید ظرفی را که استفاده می‌کنید اندازه بگیرد.

برآورد و حجم: آیا دو بسته نودل یا دو بسته سوپ در قابلمه‌ای که او انتخاب کرده است جا می‌گیرد؟

زمان: کلوچه‌ها طی ۱۰ دقیقه پخته می‌شوند و الان پنج دقیقه است که داخل فر بوده‌اند. چه مدت زمان باقی مانده است؟ آن موقع ساعت چند خواهد بود؟

بهترین قسمت آشپزی با فرزندتان هم این است که در پایان این درس‌ها، چیز خوشمزه‌ای برای خوردن با هم دارید.

نکتهٔ والدین: تنها گذاشتن کودک در خانه

آیا فرزندتان آن‌قدر بزرگ شده است که وقتی برای کاری بیرون می‌روید، در خانه تنها بماند؟ بیشتر کارشناسان می‌گویند خیر و حتی اگر کودک هفت ساله‌ٔ شما نسبت به سنی که دارد پخته‌تر باشد، احتمالاً آن‌قدر بزرگ نیست که بتواند در صورت بروز مسائل ایمنی و اضطراری، از عهده‌ٔ مدیریت آنها برآید. پس کودکان هفت ساله را در خانه تنها نگذارید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط