هفت سال و شش ماه: مفهوم معنویت

کودک هفت سال و شش ماههٔ شما با پایان این هفته وارد هفت سال و هفت ماهگی خود می‌شود. در این مطلب با بخشی دیگر از زندگی یک کودک هفت سال و نیمه آشنا شوید.

مفهوم معنویت

تا حدود هفت سالگی، بچه‌ها اصول مراسم و آیین‌های معنوی‌ای را که در معرض آن قرار گرفته‌اند یاد می‌گیرند، بدون این که درک چندانی از اهمیت آنها داشته باشند. تصور «قدرت بالاتر» یا آنچه دین و ایمان نمایانگر آن است برای بچه‌های کوچک دشوار است.

در حدود هفت سالگی، بچه‌هایی که در خانواده‌های مذهبی هستند وارد مرحله‌ٔ جدیدی از رشد معنوی می‌شوند که در آن شروع به درک سمبولیسم نمادها و آیین‌های مختلف معنوی می‌کنند. آنها همچنین کم‌کم تصور بهتری از مفهوم انتزاعی وجود خدا به دست می‌آورند.

رعایت مناسک معنوی راه خوبی برای تغذیه‌ٔ ایمان در حال رشد است. بسیاری از خانواده‌ها در مراسم مذهبی به صورت خانوادگی شرکت می‌کنند و برخی هم تصمیم می‌گیرند تا با ایجاد آیین‌ها و مطالعه‌ٔ کتاب‌ها، معنویت را در خانه پیدا کنند.

به سؤالات کودکتان در مورد این که چرا آیین‌های معنوی به شکل خاصی انجام می‌شود به بهترین نحو ممکن پاسخ دهید یا از یک شخص آگاه بخواهید تا آنچه را که خودتان نمی‌دانید، برایش توضیح دهد. قرار گرفتن در معرض معنویت به انتقال ارزش‌های شما به فرزندتان نیز کمک می‌کند.

همچنین آیین‌های مذهبی به کودک در حال رشد احساس امنیت و تسکین می‌دهند. آنها به سنگ محک‌های مهمی در زندگی تبدیل می‌شوند که او می‌تواند رویشان حساب کند و بعداً به آنها ارج بگذارد.

نکتهٔ والدین: کیفیت وقت‌گذرانی با کودک

وقت‌گذرانی دونفره یا سه‌نفره با کودکتان مهم است، اما کیفیت این وقت نیز حیاتی است. صرف اینکه با هم تا مدرسه رانندگی کنید یا با عجله خود را به کلاس ورزش‌های رزمی برسانید، گذراندن زمان خاصی به قصد با هم بودن نیست.

سعی کنید در برنامه‌ٔ روزمره‌ٔ خود یک مراسم بیرون رفتن با هم را بگنجانید که در طول آن تمرکز روی انجام کاری با هم باشد و نه به انجام رساندن تکلیفی با هم. این اختلاف در قصد و نیت، کیفیت صمیمانه‌تر و معنی‌دارتری به وقت مشترک شما می‌بخشد. برای بستنی خوردن بیرون بروید، به دیدن یک فیلم بروید، یعنی فقط شما و فرزندتان، نه با تعداد زیادی از دوستان یا کودکتان را به موزه‌ای ببرید که فکر می‌کنید ممکن است دوست داشته باشد.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط