هشت سال و ۱۱ ماه: آمادگی برای جشن تولد

حالا کودکتان هشت سال و ۱۱ ماه دارد. این چهار هفته، ماه آخر از روزهای هشت سالگی کودک شماست و با پایان این یک ماه کودکتان ۹ ساله می‌شود. در این مطلب با برخی نکات زندگی این روزهای کودک هشت سال و ۱۱ ماه‌ه‌تان آشنا شوید.

آمادگی برای جشن تولد

اگر فرزندتان خواهان جشن تولدی بزرگ و باشکوه است که بسیاری از دانش‌آموزان کلاس سوم همین را می‌خواهند، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

در طرح‌ریزی کمکش کنید: بچه‌های این سن اغلب نقشه‌های باشکوهی دارند که از تلویزیون، فیلم‌ها و تخیلات پر آب و تاب خود یاد گرفته‌اند. این بدان معنا نیست که برای تحقق رویاهای آنها باید از هیچ کاری فروگذار نکنید، بلکه به آنها کمک کنید تا این رویداد را به شکلی واقع‌بینانه طرح‌ریزی کنند. همچنین با مهار انتظاراتشان از همان ابتدا به آنها لطف خواهید کرد؛ این کار برای کاهش ناامیدی احتمالی خیلی بهتر است.

نظر خود کودک را جویا شوید: اما هر جا ممکن است نظر خود کودک را بخواهید. کودک شما احتمالاً نظر و ایده‌های مشخصی در مورد تم مهمانی، فهرست مهمانان و غذاهایی که سرو می‌شود دارد و باید هم این‌طور باشد. هرچند او نباید شکل مهمانی را به شما دیکته کند، اما شما باید سرنخ او را دنبال کنید، چون این مهمانی اوست.

به دنبال گزینه‌های خانگی باشید: خرید دعوت‌نامه‌های آماده آسان است، اما آیا فرزندتان نمی‌تواند آنها را خودش درست کند؟ تزئینات چطور؟ بازی‌های مهمانی؟ هر جا ممکن است برنامه‌ریزی را به زمانی برای انجام کارهای دستی و خانگی تبدیل کنید.

نکتهٔ والدین: تقویم خانوادگی

شما هم احساس بی‌نظمی می‌کنید؟ اگر قبلاً یک تقویم خانوادگی را در مکانی که همه بتوانند آن را ببینند نصب نکرده‌اید، این کار را امتحان کنید.

اکنون که فرزند شما می‌تواند به خوبی بخواند و بنویسد و کم‌کم برنامه‌ٔ روزمره و روابط اجتماعی شلوغی پیدا کرده است، هیچ دلیلی وجود ندارد که شما به تنهایی بار مسئولیت پیگیری رویدادها و برنامه‌های کل خانواده را بر دوش بگیرید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید