هشت سال و چهار ماه: حریم خصوصی

کودک شما هشت سال و چهار ماهه است. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک هشت ساله آشنا شوید.

ورود بزرگسالان ممنوع

بچه‌های در سن‌های ابتدایی اغلب به سوی مکان‌های مخفی و مختص خود بچه‌ها جذب می‌شوند، مثل خانه‌های درختی، سازه‌های بازی یا قلعه‌هایی که با دقت از چوب یا سایر وسایل ساختمانی موقت ساخته شده‌اند.

یک دلیل برای این نوع بازی وجود دارد. آنها حس داشتن حریم خصوصی، استقلال و جدایی از بزرگسالان را برای بچه‌ها فراهم می‌کنند. این مکان‌های بازی اغلب بر اساس جنسیت یا سن تفکیک می‌شوند.

روان‌شناس‌ها رشد معتقدند که بازی قلعه برای کودک مکانی امن فراهم می‌کند که در آن بتواند قبل از شروع دوران متلاطم بلوغ، هویت و فردیت خود را رشد دهد. بچه‌ها هرچه پیشتر می‌روند قوانین اجتماعی خودشان را برای آنجا وضع می‌کنند و همه‌شان آنها را درک می‌کنند.

در برابر وسوسه‌ٔ نفوذ و ورود ناخوانده به این مکان‌ها مقاومت کنید. اصرار نکنید که خواهر و برادر کوچک‌تر یا بچه‌های همسایه نیز در این بازی گنجانده شوند. قوانین خود را به آنجا تحمیل نکنید و خیلی نزدیک به آنجا پرسه نزنید. مهم است که فضای مورد نیاز را به کودکتان و دوستانش بدهید.

نکتهٔ والدین: آشنایی با حیوانات

خیلی مهم است که به فرزندتان تدابیر ایمنی در برابر حیوانات توی خیابان را بیاموزید. اطمینان حاصل کنید که او می‌داند نباید به یک حیوان ناآشنا نزدیک شود. هرگز نباید مزاحم حیوانی شود که در حال غذا خوردن است. به او نشان دهید که چگونه باید به یک سگ یا گربه‌ٔ آشنا نزدیک شود. مثلاً با کف دست‌ باز و رو به بالا، یا باز و رو به پایین، تا حیوان بتواند آن را بو کند.

به او بگویید که هرگز به یک حیوان بیرون از خانه دست نزند، حتی موجودات به ظاهر بی‌خطر مانند پرندگان آسیب‌دیده و بچهٔ سنجاب‌ها نیز می‌توانند حامل بیماری‌ باشند.

در مورد آوردن یک حیوان خانگی نیز اطلاعات کافی و درستی داشته باشید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط