هشت سال و هشت ماه: پول توجیبی

این هفته، آخرین هفته از هشت سال و هشت ماهگی کودکتان است و از هفتهٔ دیگر او هشت سال و ۹ ماه دارد. در این مطلب با بخشی از نکات مهم در زندگی یک کودک هشت سال و هشت ماهه مثل گرفتن پول توجیبی آشنا شوید.

پول توجیبی

بعضی از خانواده‌ها تصمیم می‌گیرند بدون هیچ قید و بند و تعهدی به فرزندشان پول توجیبی بدهند. کودک پول مشخصی را در فواصل زمانی معین دریافت می‌کند تا هر طور که تشخیص می‌دهد خرج کند. فایده‌ٔ چنین روشی این است که او مسئولیت بیشتری در انتخاب کردن و تصمیم‌گیری دارد و پول صرفاً یک ابزار یادگیری است.

سایر خانواده‌ها دریافت پول توجیبی را به انجام کارهای خانگی گره می‌زنند، اما این در میان متخصصان مورد بحث بوده است و برخی از آنها معتقدند کارهای خانه باید بدون غرامت و به عنوان «سهمیهٔ کمک مورد انتظار از هر عضو» انجام شود.

برخی خانواده‌ها پول توجیبی را به برخورد و رفتار بچه‌ها گره می‌زنند و به عنوان مجازات پول توجیبی را توقیف می‌کنند.

خانواده‌های دیگر پول توجیبی نمی‌دهند و ترجیح می‌دهند هزینه‌های فرزندشان را خودشان تأمین کنند.

برخی والدین هم نحوه‌ٔ هزینه کردن پول توجیبی را خودشان تعیین می‌کنند. به عنوان مثال، برخی اصرار می‌کنند که بچه‌ها به طور خودکار مقدار خاصی از آن را پس‌انداز کنند و بخشی دیگر را به امور خیریه بدهند، بنابراین به کودکانشان کمک می‌کنند تا دو درس خوب در مورد ارزش پول یاد بگیرد.

در واقع، هیچ روش درست یا غلطی برای دادن پول توجیبی وجود ندارد. ارزش‌های شخصی و انتخاب شما در مورد چگونگی آموزش ارزش پول به فرزندتان باید روش کارتان را معین کند.

در مورد دادن پول توجیبی به کودکتان بیشتر بدانید.

نکتهٔ والدین: کلاه دوچرخه‌سواری

کلاه ایمنی دوچرخه اگر اندازه نباشد هیچ تأثیر و سودی ندارد. اطمینان حاصل کنید که کلاه کودک شما به اندازه‌ٔ کافی تنگ و بدون هیچ فضای سر خوردن و لغزشی است. داخل کلاه باید پد زیادی داشته باشد و یک بند چانهٔ محکم نیز داشته باشد.

کلاه ایمنی به سبک بازیکنان بیسبال، یعنی نوع بزرگ‌تر کلاه و کلاه ایمنی کلاسیک دوچرخه‌سواری که فقط قسمت بالای سر را می‌پوشاند ایمن هستند. گاهی آن را به طور دوره‌ای، یعنی یک یا دو ماه یک بار بررسی کنید تا مطمئن شوید برای فرزندتان کوچک نشده باشد.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط