رشد کودک در هفتهٔ سوم ماه نهم تولد

رشد کودک در هفتهٔ سوم ماه نهم تولد

تمام کودکان مراحل رشد را با سرعت خاص خود طی می‌کنند. همچنین در نظر داشته باشید کودکانی که زودتر از موعد به دنیا می‌آیند معمولاً به زمان بیشتری برای رسیدن به معیارهای تکاملی رشد نیاز دارند. بهتر است درباره‌ٔ هر گونه سوالی که در مورد رشد کودک خود دارید با پزشک اطفال فرزندتان صحبت کنید. در این مطلب می‌توانید با هفتهٔ سوم زندگی یک کودک در نهمین ماه تولدش آشنا شوید.

وضوح بینایی

در این سن، بینایی کودک شما که قبلاً نصف الان بود، اکنون از لحاظ وضوح و درک عمق دو برابر بیشتر شده است. گرچه دید نزدیک کودک کامل است اما دید دور او به اندازه‌ای است که افراد و اشیا را در آن سوی یک اتاق تشخیص دهد و شاید حالا با دیدن یک اسباب‌بازی در سمت دیگر اتاق سعی کند به سمت آن برود. همچنین چشمان کودک احتمالاً به رنگ نهایی خود نزدیک شده‌اند، هرچند ممکن است در آینده هم تغییرات ظریفی داشته باشند.

استفاده از انگشتان دست‌

کودک شما ممکن است به دنبال اشیایی که انداخته است بگردد و از انگشت سبابهٔ خود برای اشاره به آنها استفاده کند. او به راحتی می‌تواند با استفاده از انگشتان خود یک تکه غذا را بردارد و در مشت بسته‌اش نگه دارد. او همچنین یاد گرفته است که دست خود را باز کند و اشیا را با دقت بیشتری رها یا پرتاب کند. همین‌طور کودکتان احتمالاً شروع به یادگیری حرکت ظریفی کرده است که اجازه می‌دهد اشیای کوچک را با انگشت شست و انگشت اشاره بلند کند.

کودک شما همچنین علاقه‌مند به سیخونک زدن به اشیا و فرو کردن انگشتان کوچک خود در تمام سوراخ‌ و منفذهاست، پس پوشاندن پریزهای برق خانه یا جاهایی را که امکان وجود هر خطری وجود دارد فراموش نکنید.

مدیریت ترس‌های کود‌ک

در این حدود سنی مثل بیشتر شیرخواران مواقعی پیش می‌آید که کودک شما از چیزهایی که نمی‌تواند درک کند می‌ترسد. حتی چیزهایی که قبلاً او را نمی‌ترساند، مثلاً صدای زنگ در خانه یا سوت زدن کتری ممکن است او را کمی بترساند. وقتی این اتفاق می‌افتد، مهم‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید آرام کردن کودک و قوت قلب دان به اوست. به کودکتان بگویید که کنارش هستید و حال او خوب است و احتمالاً در آغوش گرفتن یا بوسیدنش نیز تمام آن چیزی باشد که او الان نیاز دارد.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط