ترفندهای شگفت‌انگیز آشپزخانه

یک آشپزخانهٔ حرفه‌ای جای کسی است که ترفندهای حرفه‌ای را بلد است. یعنی برای هر کاری یک راه جدید پیدا می‌کند؛ مثلاً بعضی‌ غذاها را نخ‌دندان می‌کشد. ترفند‌های آشپزخانه‌ای به ما کمک می‌کند که حرفه‌ای‌تر از قبل به نظر برسیم و این به ما حس رضایت می‌دهد. از این گذشته، امتحان کردن راه‌های جدید می‌تواند جذاب باشد و خلاقیت خودمان را هم غلغلک بدهد. پس بیایید با هم راه‌های جدید را یاد بگیریم:

از سر خوردن تخته خردکن آشپزخانه جلوگیری کنید

از آنجا که با وجود چاقوی تیزی که در دستتان است تخته‌‌ای که روی کانتر سر می‌خورد خطرناک می‌شود، از یک دستمال کاغذی خیس یا یک حولۀ مرطوب برای نگه‌ داشتن آن سر جایش استفاده کنید.

لیوان مسافرتی بسازید

سلفون جادو می‌کند. می‌توانید سلفون را روی هر نوع لیوانی بکشید تا مناسب استفادهٔ کودکان شود. فقط یک نی در وسط آن فرو کنید و حالا لیوان مسافرتی دست‌ساز خودتان را دارید.

کاهو را برای مدت بیشتری تازه نگه‌ دارید

متعجبید که این کار چه تأثیری دارد؟ دستمال کاغذی خشک رطوبت را از کاهو جذب می‌کند، رطوبت یکی از علل اصلی پژمرده شدن و آب کشیدن کاهو است. همچنین مهم است که کاهو را قبل از گذاشتن در یخچال تا جای ممکن خشک کرد.

غذا را نخ‌دندان بکشید

چه بخواهید لایه‌های کیکتان دقیقاً یکنواخت و مساوی باشند و چه یک پنیر نرم را راحت برش دهید، نخ‌دندان بدون رایحه امکان این کار را به شما می‌دهد. آیا می‌دانستید چیزی به نام سیم پنیر وجود دارد؟ این سیم در واقع نوعی چاقو برای پنیرهای نرم است اما نخ‌دندان هم در نهایت همان کار را برای شما می‌کند.

زنجبیل را با قاشق پوست بکنید

من این کار را امتحان کرده‌ام و واقعاً مؤثر است. پوست زنجبیل آن‌قدر که به نظر می‌رسد سفت نیست. نوک قاشق با فشار خیلی کمی پوست را می‌کند. حتی در قسمت برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌ها هم پوست نمی‌ماند. بگذارید چاقو در کشو بماند و از قاشق استفاده کنید.

شست‌وشودهندۀ خانگی بسازید

پولتان را صرف این اسپری‌هایی که در فروشگاه‌ها می‌فروشند نکنید. این شست‌وشودهنده نه تنها خیلی ارزان‌تر است بلکه کاملاً هم طبیعی است. یک ظرف آب‌پاش کوچک بخرید،‌ یک پیمانه آب، یک قاشق غذاخوری لیموترش تازه و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین داخل آن بریزید و به آرامی تکان دهید تا مخلوط شود و کمی حباب و گاز تولید کند. حالا می‌توانید از این محلول برای شستن سبزی‌ها استفاده کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط