پنج راه ساده برای کاهش خشکی پوست

آنهایی که پوست خشک دارند می‌دانند که چقدر نگهداری از این نوع پوست سخت است. بعد از حمام انگار پوست آدم می‌خواهد از صورت جدا شود. جوری کش می‌آید که فقط با یک عالم روغن مغذی و ماساژ آرام می‌شود. پوست‌های خشک نسبت به پوست‌های چرب حساس‌ترند و زودتر چروک می‌شوند. پوست پوست شدن، زبر بودن و احساس کشیدگی هم در این نوع پوست رایج است. در این مطلب ما پنج راه ساده و مفید به شما یاد می‌دهیم که می‌توانید با استفاده از آنها خشکی پوستتان را بهبود بدهید.

تمیزکننده‌های روغنی

تمیز کردن پوست با روغن یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین راه‌ها برای زیبایی پوست خشک است. برای این کار چهار قطره روغن زیتون و دو قطره روغن نارگیل یا بادام کف دستتان بریزید و به‌ مدت سه یا چهار دقیقه روی صورت قرار دهید. یک پارچه یا حوله را با آب داغ کمی مرطوب کنید و به مدت ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد پوست را به آرامی با پارچه ماساژ دهید. این کار در مرطوب کردن پوست نقش بسزایی دارد.

خامه و سرشیر

یک قاشق پر از خامه یا سرشیر روی پوست صورت و گردن بریزید و آن را ماساژ دهید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و بعد آن را با پنبه‌ای که در آب سرد خیس خورده پاک کنید. شیر یک غذای کامل برای پوست‌های چرب است و چربی موجود در خامه هم شدیداً پوست را نرم و مرطوب می‌کند.

ماسک بادام، شیر و کره

سه یا چهار بادام را در آب بگذارید تا یک شب خیس بخورد. بعد روکش قهوه‌ای‌رنگش را جدا و آن را آسیاب کنید. بادام له‌شده را توی مخلوطی از شیر چرب و کرهٔ آب‌شده بریزید. این نرم‌کنندهٔ طبیعی را روی پوست بمالید و وقتی خشک شد آن را کاملاً پاک کنید. این ماسک باعث از بین رفتن چروک‌ها و نرم شدن پوست می‌شود.

لایه‌بردار طبیعی

با دو قاشق چای‌خوری بلغور جوی دوسر آسیاب‌شده، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری ماست می‌توانید یک ماسک لایه‌بردار طبیعی درست کنید. این مخلوط را روی صورت و گردنتان بمالید و وقتی کاملاً خشک شد با خیس کردن انگشتانتان آن را از روی پوست بردارید. هر چهار روز یک بار از این ماسک استفاده کنید. این کار باعث از بین رفتن خشکی پوست و مرطوب شدن آن می‌شود.

استفادهٔ درست از مرطوب‌کننده

از مرطوب‌کننده‌های حاوی ویتامین E در طول شب استفاده کنید. برای این کار ابتدا پوستتان را با آب ولرم بشویید و سپس با یک حولهٔ نرم آن را به آرامی خشک کنید. این کار باعث باز شدن منافذ پوستی می‌شود و نفوذ رطوبت به پوست را راحت می‌کند. چند قطره گلاب به مرطوب‌کننده اضافه کنید و پیش از خواب روی بدنتان بمالید. روز بعد پوستی شفاف و درخشان خواهید داشت.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط