شرایطی که آموزش خواب به کودکان را پیچیده می‌کند

این موضوع که بیشتر کارشناسان فکر می‌کنند بد نیست گاهی وقت‌ها به کودکان بالای یک سال اجازه دهید شب‌ها کمی گریه کنند تا خودشان به خواب بروند، خیال والدین را راحت می‌کند اما اعصاب همسایه‌ها و دیگر افراد خانواده را چطور؟ اگر در یک آپارتمان یک‌خوابه زندگی می‌کنید و باید خودتان هم به رختخواب بروید چه؟ اگر دو فرزند داشته باشید و آنها اتاق مشترک داشته باشند چه؟ گاهی اوقات مقابله با مشکلات خواب کودک نوپا ممکن است پیچیده شود. پس چه کاری می‌توانید در این مورد انجام دهید؟ در این مطلب با برخی نکات در رابطه با آموزش خواب به کودکان آشنا شوید.

اتاق مشترک

اگر فرزندان شما اتاق مشترک دارند و یکی از آنها مشکل خواب دارد، از بچۀ خوش‌خواب خود بخواهید چند روز خارج از اتاق بخوابد. به او بگویید که کودک کوچک‌تر که هنوز برای خوابیدن مشکل دارد باید یاد بگیرد که مثل او، خوب و آرام در اتاق خواب خودشان بخوابد و او قبلاً یاد گرفته است که چگونه این کار را انجام دهد، بنابراین او می‌تواند یک هفته یا بیشتر را بیرون از اتاق بخوابد.

نداشتن ثبات رویه

مطمئن شوید که شما و شریک زندگی‌تان و سایر بستگانی که با شما زندگی می‌کنند، در مورد نحوۀ رسیدگی به مشکلات خواب با شما توافق دارند. این به ویژه زمانی مهم است که با پدربزرگ و مادربزرگ فرزندتان یا سایر اعضای خانواده که ممکن است فکر ‌کنند بیشتر از شما می‌دانند، در یک خانه زندگی کنید.

اگر شما و همسرتان تصمیم بگیرید که قبل از رفتن پیش فرزندتان بگذارید پنج دقیقه گریه کند، درصورتی‌که مادربزرگ فوراً برود و او را آرام کند، برنامۀ شما مختل خواهد شد. هنگامی که در تلاش برای ایجاد عادت‌های خواب سالم، به ویژه در کودکان نوپا هستید، ثبات رویه کلیدی است.

مطلب مادرشو دربارهٔ ایجاد عادت‌های خواب سالم برای کودکان ۱۲ تا ۱۸ ماه را ببینید.

سروصدا در آپارتمان

اگر در آپارتمانی یک‌خوابه یا یک مجتمع آپارتمانی با دیوارهای نازک زندگی می‌کنید، ممکن است بدون شکایت همسایه‌ها کار زیادی نتوانید برای آموزش کودکتان انجام دهید. اگر وضعیت را تغییر دهید و مثلاً به خانه دیگری بروید، خیلی بهتر است، چون می‌توانید از آن به بعد آموزش اصول خواب به کودک نوپا را شروع کنید. راهکار دیگر هم این است که با ساعت‌های چرت روزانهٔ کودکتان شروع کنید، زمانی که احتمالاً همسایه‌ها کمتر خانه هستند، مثل صبح‌ها که همه سر کار هستند.

مطلب ما در مورد ایجاد عادت‌های خواب سالم برای کودکان ۱۸ تا ۲۴ ماه را بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط