مراقبت‌های پزشکی کودک در هفت سالگی به چه شکل است؟

وقتی کودک شما در هفت سالگی قرار دارد، هنوز هم به به مراجعهٔ پزشکی سالانه نیاز پیدا می‌کند. در چک‌آپ سلامت هفت سالگی کودکتان انتظار چه چیزی را داشته باشید؟ پزشک اطفال کودک شما چه خواهد کرد و ویزیت پزشکی کودک در هفت سالگی چگونه است؟ در این مطلب با ویزیت، چک‌آپ، واکسیناسیون و معاینات کودک هفت ساله آشنا خواهید شد.

ویزیت پزشک: چک‌آپ هفت سالگی

انجام یک معاینه‌ٔ فیزیکی کامل در هفت سالگی و آنچه شما می‌توانید از پزشک کودک خود انتظار داشته باشید به شکل زیر است:

  • قد و وزن فرزندتان را اندازه‌گیری کند تا مطمئن شود که او با سرعت سالمی رشد می‌کند و اضافه وزن یا کم‌وزنی ندارد.
  • فشار خون او را اندازه بگیرد.
  • قلب و تنفس کودکتان را بررسی کند.
  • سابقه‌ٔ واکسیناسیون فرزندتان را نگاه کند و هر واکسنی را که نیاز دارد، یادآوری کند.
  • شنوایی او را بررسی کند.
  • برای بررسی ساختار و همترازی چشمان فرزندتان و توانایی او در حرکت دادن درست آنها یک معاینه‌ٔ چشم انجام دهد و در صورت لزوم شما را به یک متخصص چشم کودکان ارجاع دهد.
  • از فرزندتان بخواهد بایستد و سپس خم شود و انگشتان پایش را لمس کند تا پزشک بتواند ستون فقرات او را مشاهده و بررسی کند.

اگر در مورد نیازهای خاصی که فرزندتان ممکن است داشته باشد، مانند اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی یا دربارهٔ هر نوع اختلالی مربوط به سلامت روان کودکان سؤال دارید، حتماً با پزشک کودک صحبت کند.

سؤالات پزشک از والدین کودک در معاینات هفت سالگی

یک پزشک اطفال خوب موارد زیادی را بررسی می‌کند، در هر ویزیت وقت کافی می‌گذارد و سؤالاتی از والدین می‌پرسد. برخی از مواردی که ممکن است پزشک در مورد کودک هفت سالهٔ شما بپرسد شامل اینهاست:

فرزندتان چه می‌خورد؟

در هفت سالگی، کودک شما قادر به آماده کردن میان‌وعده برای خودش است یا حداقل می‌تواند جعبه‌ٔ بیسکویت و کلوچه‌هایی را که در کابینت مخفی کرده‌اید پیدا کند. این باعث می‌شود منظم کردن وعده‌های غذایی او دشوار، اما نه غیرممکن، باشد. پس در مورد تغذیهٔ کودکتان بیشتر بدانید.

فرزندتان هر شب چند ساعت می‌خوابد؟

آیا وقتی بیدار می‌شود بشاش و بانشاط به نظر می‌رسد؟ اگرچه ممکن است او بخواهد تمام شب بیدار بماند، اما بین ساعت ۸ تا ۹ شب برای خوابیدن مناسب است. در مورد میزان خواب کودک دو تا هشت سال بیشتر بدانید.

کودکتان چگونه به مدرسه می‌رود؟

حالا که او به اندازه‌ٔ کافی بزرگ شده است که بتواند به تنهایی و پیاده، در صورت نزدیک بودن مدرسه‌اش به آنجا برود؟ مهم است که مطمئن شوید فرزندتان اصول ایمنی بیرون از خانه را رعایت می‌کند.

آیا از مدرسه لذت می‌برد؟

کودکی که در مدرسه بی‌قرار است، ممکن است نیاز به چالش کمی بیشتر یا کمتری داشته باشد. فرزند شما در سن هفت سالگی، تکالیف و فشارهای مدرسه را چطور مدیریت می‌کند؟ شما چقدر از اتفاقات مدرسهٔ کودکتان اطلاع دارید؟ در مورد تحصیل کودکان بیشتر بخوانید.

آیا فرزندتان آدرس و شماره تلفن خانه و موبایل شما را بلد است؟

کودکتان در هفت سالگی باید این اطلاعات را از حفظ باشد. اگر این‌طور نیست، بهتر است برای آموزش آنها به فرزندتان وقت کافی بگذارید.

غیر از این موارد، لازم است در مورد ایمنی کودکتان اطلاعات کافی داشته باشید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط