اختلالات خواب کودکان: چطور بفهمید کودکتان اختلال خواب دارد؟

اختلالات خواب کودکان: چطور بفهمید کودکتان اختلال خواب دارد؟

بسیاری از کودکان در به خواب رفتن و در خواب ماندن دچار مشکل هستند. در این مطلب با احتمال اختلال خواب در کودکان بیشتر آشنا شوید.

احتمال اختلال خواب در کودکان نوپا

احتمال اینکه کودک نوپای شما مشکل خواب داشته باشد، درصورتی‌که پسر باشد، فرزند اول شما باشد یا مستعد ابتلا به عفونت گوش باشد، بیشتر است. در مورد کودک اول به این دلیل است که والدین اغلب برای حاضر شدن بر بالین فرزند اولشان مشتاق‌تر و راغب‌تر هستند و معمولاْ مراسم روتین شبانه و قوانین خواب را نادیده می‌گیرند و این موارد احتمال اختلال خواب را افزایش می‌دهد.

در مورد کودک پسر به این دلیل که پسران در برابر بسیاری از مشکلات، مثل بیش‌فعالی و سایر اختلالات که می‌توانند در خواب اختلال ایجاد کنند، آسیب‌پذیر هستند و در مورد کودک مبتلا به عفونت گوش هم به این علت که کودکان نوپای مبتلا به عفونت گوش مکرر، معمولاً وقتی حالشان خوب نیست، شب‌ها از خواب بیدار می‌شوند و بعد وقتی حالشان خوب شد، این عادت روی آنها می‌ماند و ادامه می‌‌یابد. اما کمتر از ۱۰ درصد از کودکان نوپا یک اختلال خواب واقعی دارند. اختلال خواب به عنوان مشکل خواب جدی‌تری که از یک وضعیت فیزیولوژیکی ریشه گرفته است، تعریف می‌شود که لازم است پزشک کودک در جریان آن باشد.

موارد مراجعه به پزشک برای اختلال خواب کودک نوپا

اگر گمان می‌کنید فرزندتان علائم اختلال خواب را دارد، موارد زیر را مرور کنید و اگر هر یک از این موارد در کودک نوپای شما صادق است، این امکان وجود دارد که او نوعی اختلال خواب داشته باشد و شما باید مشکل را با پزشکش در میان بگذارید:

غیر از آنکه لازم است این موارد را به پزشک کودکتان اطلاع دهید، برای اطلاعات بیشتر در مورد چند اختلال خواب شایع، پیوندهای زیر را دنبال کنید:

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط