این غذاها را دور بریزید

ما روزانه سم‌هایی را به بدنمان وارد می‌کنیم که خودمان از آنها بی‌خبریم. حتماً بارها برایتان پیش آمده است که دلتان نیامده باشد غذای روز گذشته را دور بریزید. گرم کردن غذای اضافهٔ روز قبل می‌تواند راهی باشد برای صرفه‌جویی، اما از طرفی می‌تواند غذای مورد نظر را فاسد کند و باعث مسمومیت‌های مختلف غذایی شود. باور کنید خیلی از افراد کارشان از همین‌جا به بیمارستان کشیده است. یک لیست از غذاهایی که امروز به شما معرفی می‌کنیم داشته باشید و آنها را فقط به اندازهٔ یک وعده درست کنید:

اسفناج‌های سمی

اسفناج هم مثل تعدادی از سبزیجاتی که برگ‌های سبز دارند منبعی غنی از آهن و سرشار از نیترات است، اما اگر دوباره آن را گرم کنید، نیترات موجود در آن به نیتریت و دیگر مواد سرطان‌زا تبدیل می‌شود.

تخم‌مرغ‌های مخرب

این بمب‌های پروتئینی که به صورت روزانه آنها را مصرف می‌کنیم نباید مدام در معرض گرما قرار بگیرند. گرم کردن دوبارهٔ تخم‌مرغ با دمای بالا می‌تواند آن را به ماده‌ای سمی تبدیل کند که به سیستم گوارش آسیب‌های شدیدی خواهد رساند.

قارچ‌های یک‌روزه

برای جذب مجموعهٔ پروتئین‌های موجود در قارچ بهتر است آن را ظرف مدت یک روز مصرف کنید. پیش از شروع آشپزی میزان دقیق قارچی را که می‌توانید در طول روز مصرف کنید مشخص کنید تا چیزی اضافه نیاید.

باکتری‌های برنج

طبق بررسی‌های سازمان استانداردهای غذایی، قرار گرفتن برنج در دمای اتاق می‌تواند باعث مسمومیت‌های غذایی شود، زیرا نوع مقاومی از باکتری در برنج وجود دارد که پس از پختن و سرد شدن برنج مواد سمی تولید می‌کند. این باکتری‌ها با گرم کردن دوباره از بین نمی‌روند.

چغندرهای سرد

چغندر هم درست مثل اسفناج منبعی غنی از نیترات است. گرم کردن دوبارهٔ چغندر می‌تواند باعث ایجاد مشکلات متعددی شود. بنابراین بهتر است باقی‌ماندهٔ این مادهٔ غذایی را به صورت سرد مصرف کنید و به هیچ‌وجه به فکر دوباره گرم‌ کردن آن نباشید.

سیب‌زمینی‌های بیماری‌زا

سیب‌زمینی‌ها سرشار از مواد مغذی هستند، اما اگر آنها را به مدت طولانی در دمای اتاق قرار دهید، ارزش غذایی خود را از دست می‌دهند. علاوه بر این ممکن است مواد سمی‌ای تولید کنند که برای سیستم ایمنی بدن بسیار مضر است. پس سیب‌زمینی‌ را به لیست غذاهای گرم‌نشدنی اضافه کنید.

مرغ سالادی

گوشت مرغ سرشار از پروتئین است، اما اگر آن را بعد از گذشت یک یا دو روز دوباره گرم کنید، ممکن است مشکلات گوارشی زیادی پدید آورد. اگر قسمتی از گوشت مرغ غذایتان اضافه آمده است، می‌توانید با آن یک سالاد یا یک ساندویچ سرد مرغ درست کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط