۳۱ ماهگی: یادگیری زبان و غلط گفتن کلمات

کودک شما حالا در ماه ۳۱ زندگی خود قرار دارد. در این مطلب با بخشی از روزهای زندگی یک کودک در ماه ۳۱ سال سوم تولدش آشنا شوید.

یادگیری زبان و غلط گفتن کلمات

برخی از چیزهایی که بچه‌های دو ساله می‌گویند خیلی جالب و ناخواسته خنده‌دار از آب درمی‌آید. آنها غالباً دو کلمه را با هم مخلوط می‌کنند تا یک کلمهٔ خلاقانهٔی جدید به وجود بیاورند. مثلاً، «پشره» که ترکیب پشه و حشره است یا «قطری» که ترکیب قوطی و بطری است. آنها همچنین کلمات را اشتباه می‌شنوند، اشتباه تلفظ می‌کنند و اشتباه به خاطر می‌آورند و ناخواسته کلمات جدیدی ایجاد می‌کنند که گاهی تا سال‌ها در خانوادهٔ شما باقی می‌ماند. به عنوان مثال، «ترخ‌مرغ» به جای «تخم‌مرغ» یا «برگربند» به جای «گردنبند.»

بهتر است سعی کنید در برابر وسوسه‌ٔ خندیدن به این اشتباهات و دیگر خطاهای فرزندتان مقاومت کنید، چون آنها شواهد محکمی از تلاش او برای یادگیری گفتار هستند. به جای تصحیح چنین خطاهایی، می‌توانید آنچه را که فرزندتان گفته است به شکل صحیح اما بدون اظهار نظر در مورد تفاوت آنها تکرار کنید. سپس بلافاصله آن را دفترچه مخصوص این گفته‌های جاودانه بنویسید تا هرگز فراموششان نکنید!

در مورد آموزش زبان به کودک بیشتر بدانید.

نکتهٔ والدین: آزمون و خطا

برای شما هم احتمالاً سخت است که وقتی کودکتان در انجام کاری مشکل دارد، مداخله نکنید. واکنش طبیعی والدین این است که سریعاً بروند و مشکل را حل کنند. اما کمی سختی و ناملایمت هم برای بچه‌‌ها مفید است.

به عنوان مثال، بگذارید برای پیدا کردن جای درست قطعهٔ پازل تقلای خود را بکند یا دوباره و دوباره سعی کند بفهمد که چگونه ژاکتش را بپوشد. آزمون و خطا روشی است که بچه‌ها با آن یاد می‌گیرند و آن حس لذتی که هنگام پیدا کردن راهی برای انجام کاری احساس می‌کنند، واقعاً اعتماد به نفس آنها را تقویت خواهد کرد و باعث می‌شود بخواهند چالش‌های جدید دیگری را امتحان کنند. اما اگر فرزندتان آن‌قدر کلافه و درمانده شده است که نمی‌تواند تمرکز کند، بهتر است مداخله کنید ولی حتی در آن شرایط هم بد نیست ببینید آیا می‌توانید بدون انجام آن کار به جای فرزندتان، به او کمک کنید خودش آن را انجام دهد.

در مورد تربیت کودک بااراده بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط