۳۴ ماهگی: درآمدن آخرین دندان‌ها

فرزند شما حالا در یکی از هفته‌های ماه ۳۴ زندگی‌ خودش قرار دارد. در این مطلب با بخشی از روزهای زندگی یک کودک در ماه ۳۴ از سال سوم زندگی‌اش آشنا شوید.

درآمدن آخرین دندان‌ها

آخرین دندان‌های کودک شما، یعنی چهار آسیاب دوم معمولاً بین ۲۰ و ۲۳ تا ۳۳ ماهگی ظاهر می‌شوند. شایع‌ترین علائم رویش دندان‌ها تحریک لثه، تحریک‌پذیری و جاری شدن آب از دهان است. درآمدن دندان‌های آسیاب معمولاً دردناک‌تر است، زیرا آنها بسیار بزرگ هستند و حتی یک بچه‌ٔ خوش‌خواب نیز ممکن است نیمه‌شب با گریه بیدار شود.

چند راهکار برای تسکین درد دندان درآوردن بچه‌ها وجود دارد. به عنوان مثال، تکه‌ای ساقهٔ کرفس یا هویج نیمه‌منجمد برای گاز زدن به کودک بدهید. همچنین می‌توانید یک دستمال ظریف حوله‌ای مرطوب و خیلی تمیز را در یک کیسهٔ پلاستیکی تمیز بگذارید و در یخچال سرد کنید. سپس حوله را از کیسه خارج کنید و بگذارید کودکتان به آن دندان بزند. این پارچه لثه‌ٔ کودک را ماساژ می‌دهد و سردی آن باعث بی‌حسی درد می‌شود. در مورد راه‌های کاهش درد دندان کودک بیشتر بدانید.

نکتهٔ والدین: خیس کردن تختخواب و شب‌ادراری

حتی اگر کودکتان در طول روز عمدتاً از توالت استفاده می‌کند، خشک ماندن در طول شب فقط زمانی که بدنش آماده باشد اتفاق می‌افتد و این ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد که البته طبیعی هم هست.

نکتهٔ مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که شب‌ادراری غیرارادی است و کودک شما نمی‌تواند آن را کنترل کند. خشک ماندن در طول شب، درست مانند زمان درآمدن اولین دندان کودک، یک پیشرفت فیزیکی است که نمی‌توان آن را با راه و روشی جلو انداخت و زمانش را تغییر داد. در مورد از پوشک گرفتن کودک بیشتر بدانید.

اما اگرچه شما نمی‌توانید کودکتان را از خیس کردن رختخوابش باز دارید، اما اگر برای این حوادث شبانه آماده باشید، می‌توانید موضوع را سریعتر حل کنید و زودتر به تخت خود برگردید. به فرزندتان شورت آموزشی یا یا یک‌بارمصرفی که برای کودکان دچار شب‌ادراری طراحی شده است بپوشانید و همیشه ملافه‌ و لباس تمیز برای تعویض سریع در دسترس داشته باشید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط