بروشوربازی یا بازی دورنندازی برای تقویت حس بصری نوزاد

بروشوربازی یا بازی دورنندازی برای تقویت حس بصری نوزاد

بروشورهای مختلف مثل کاغذهای تبلیغاتی رستوران‌ها را که به در حیاط خانه می‌چسبانند نگه دارید و همچنین آنهایی را که سوپرمارکت‌ها توی کیسۀ خریدتان می‌گذارند و به شما می‌دهند یا تراکت‌های تبلیغاتی مختلفی را که پخش‌کننده‌ها توی خیابان به دست شما می‌دهند. اینها را مستقیم داخل سطل زباله نیندازید، زیرا آنها برای کودکان که عاشق نگاه کردن به تصاویر رنگارنگ و پر از زرق و برق هستند، سرگرمی‌ فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شوند. در این مطلب می‌توانید با یک فعالیت سرگرم‌کننده برای بازی با کودکتان آشنا شوید.

سن مناسب بازی دورنندازی

سن خوب و مناسب برای این فعالیت از دوران نوزادی تا شش ماهگی در نظر گرفته شده است. مهارت‌ رشدیافته طی این بازی، مهارت بصری و حس بینایی کودک شماست. چیزهایی که برای این بازی نیاز دارید تراکت و بروشورهای سوپرمارکت‌ها و رستوران‌ها یا آگهی‌های تبلیغاتی توی پیک‌های تبلیغات و مجله‌هاست.

نحوۀ بازی دورنندازی

کودک را روی دامن خود بنشانید و با هم صفحات رنگی تراکت‌ها و بروشورها را نگاه کنید. به میوه‌ها، سبزیجات و دیگر غذاهای توی تصاویر اشاره کنید و اسم آنها را به او بگویید.

اگرچه کودکتان هنوز نمی‌تواند پاسخی بدهد ولی به او بگویید که شما کدام یک از آنها را دوست دارید. مراقب باشید که صفحات و کاغذها را در فاصله‌ای نگه دارید که نتواند آنها را در دهانش بگذارد. شما حتی می‌توانید عکس‌ها را ببرید و آنها را روی یک تکه مقوا یا کارتن بزرگ بچسبانید تا به آنها نگاه کند. همچنین می‌توانید عکس‌های تراکت‌ها را داخل یک آلبوم بگذارید یا آنها را به یک کاغذ رنگی ضخیم بچسبانید و یک آلبوم مصور برای کودکتان بسازید تا با این بازی جذاب، لحظات دلچسبی را در کنار هم تجربه کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط