قرمزی چشم‌ها پس از زایمان

قرمزی چشم‌ها پس از زایمان

بعد از پشت سر گذاشتن یک زایمان، ممکن است برخی از رگ‌های خونی چشم بعضی از مادران پاره شود که باعث قرمز شدن چشم‌ها خواهد شد. البته اگر این اتفاق بعد از ترخیص شما از بیمارستان و رفتن به خانه بیفتد، لازم است با پزشکتان در این مورد صحبت کنید. در این مطلب می‌توانید با دلایل قرمزی چشم، مدت زمان بهبود قرمزی چشم و موارد نیازمند مراجعه به پزشک برای این اتفاق آشنا شوید.

دلایل قرمزی چشم و زمان بهبود آن

زور زدن شدید مادران در مرحلۀ دوم زایمان طبیعی ممکن است باعث ترکیدن مویرگ‌های خونی در چشم و در نهایت قرمزی چشم‌هایشان ‌شود. مویرگ‌های صورت و بالای سینه هم ممکن است بترکد و لکه‌های قرمز یا کبودی به اندازۀ انتهای یک سوزن ته‌گرد به جا بگذارد. اگر این اتفاق بعد از گذشت زمان مشخصی مثل ساعاتی پس از زایمان در بیمارستان یا پس از ترخیص شما و رفتن به خانه بیفتد، لازم است با پزشک مشورت کنید.

رگ‌های خونی بلافاصله شروع به ترمیم می‌کنند، اما ممکن است چشم‌هایتان بین چند روز تا چند هفته قرمز بماند. شما می‌توانید چند بار در روز به مدت ۱۰ دقیقه، یک کمپرس سرد روی چشم‌هایتان بگذارید و منتظر بمانید تا خوب شوند، اما اگر دیدید در طول این مدت زمانی، پوستتان زود کبود می‌شود و مویرگ‌های بیشتری در قسمت‌های دیگری از بدنتان پاره می‌شود، لازم است بلافاصله با پزشکتان تماس بگیرید، زیرا این می‌تواند نشانۀ یک مشکل جدی باشد.

موارد نیازمند مراجعه به پزشک

در صورت قرمزی چشم‌هایتان، اگر موارد زیر را نیز مشاهده کردید، لازم است با پزشک تماس بگیرید:

با دوستانتان به اشتراک بگذارید