از بین بردن موهای زاید

از بین بردن موهای زاید

تغییرات هورمونی در دوران بارداری باعث افزایش موهای زاید بدن می‌شود. اگر موهای زاید شما نیز برایتان آزاردهنده است، می‌توانید با استفاده از روش‌های امن و بی‌خطر، آنها را از بین ببرید. در این مطلب شما با روش‌های بی‌خطر و ممنوع برای از بین بردن موهای زاید در دوران بارداری آشنا خواهید شد.

روش‌های بی‌خطر برای از بین بردن موهای زاید

رشد موهای زاید در دوران بارداری ممکن است برای بسیاری از زنان باردار مشکل محسوب شود. شما در دوران بارداری نیز می‌توانید به زیبایی و نظافت خود مثل قبل اهمیت بدهید، اگرچه برخی از راه‌هایی که قبلاً برای از بین بردن مو‌های زاید استفاده می کردید، ممکن است در دوران بارداری دیگر مناسب نباشد. در قسمت زیر برخی از راه‌های امن برای از بین بردن موهای زاید در دوران بارداری آورده شده است:

اپیلاسیون: اپیلاسیون با استفاده از وکس، موم یا شمع و همچنین دستگاه‌های اپیلاتور خانگی در دوران بارداری هیچ خطری ندارد. با این ‌حال به دلیل تغییراتی که در پوست شما ایجاد شده، ممکن است پوستتان حساس و اپیلاسیون نسبت به قبل کمی دردناک تر باشد. همچنین به دلیل نازک شدن پوست ممکن است مویرگ‌های سطحی شما هنگام اپیلاسیون با موم پاره شود و کمی دچار خون‌مردگی زیر پوست شوید.

اصلاح یا شیو کردن: در دوران بارداری می‌توانید مو‌های زاید بدن خود را با تیغ‌های مخصوص اصلاح از بین ببرید. بهتر است حتماً از یک تیغ کاملاً نو و یک بار مصرف استفاده کنید و در محیطی بهداشتی این کار را انجام دهید. با توجه به این که پوست شما حساس شده، بهتر است تا جای ممکن از ایجاد خراش و زخم جلوگیری کنید.

کرم موبر: کرم‌های موبر با شکستن پیوند‌های پروتئینی مو، باعث قطع شدن مو از بدن می‌شوند. استفاده از این کرم‌ها در دوران بارداری هیچ خطری ندارد. هنگام خرید کرم موبر توجه داشته باشید که کرم‌های مخصوص پوست‌های حساس را انتخاب کنید و قبل از استفاده، آن را روی قسمت کوچکی از پوستتان امتحان کنید و مطمئن شوید که حساسیتی به آن ندارید. در مکانی از کرم استفاده کنید که هوا جریان دارد، زیرا بوی کرم ممکن است باعث ایجاد حالت تهوع در شما شود. همچنین می‌توانید از یک ماسک استفاده کنید.

روش‌های ممنوع برای از بین بردن موهای زاید

برخی از روش‌هایی که خانم‌ها برای خلاصی از موهای زاید استفاده می‌کنند، ممکن است در دوران بارداری خطراتی را در پی داشته باشد. شاید بهتر باشد در دوران بارداری روش خود را تغییر دهید و از راه‌های بی خطر و امن استفاده کنید. روش‌هایی که می‌تواند در دوران بارداری خطراتی در پی داشته باشد، در زیر آورده شده است:

الکترولیز: الکترولیز به وسیلۀ سوزن‌‌های خاصی انجام می‌شود. این سوزن‌ها تا فولیکول مو در پوست فرو می‌رود و با تخریب فولیکول باعث توقف رشد مو می‌شود. حذف موهای زاید از طریق الکترولیز در روی صورت و سایر اندام بدن که نزدیک شکم نیست مشکلی را ایجاد نخواهد کرد. اگرچه باید مطمئن باشید که از سوزن تمیز استفاده می‌‌شود. با این حال با توجه به خطراتی که این روش دارد، استفاده از آن در دوران بارداری توصیه نمی‌شود.

لیزر‌تراپی: در این روش با استفاده از دستگاه لیزر، رشد موها را برای مدت طولانی به تعویق می‌اندازند. کرم‌های بی‌حس‌کننده در این روش در صورت جذب از طریق پوست می‌تواند برای سلامت جنین مضر باشد. مراکز لیزر موهای زاید معمولاً این خدمات را به زنان باردار ارائه نمی‌دهند. اما شما هم باید مطلع باشید که استفاده از این روش در دوران بارداری ممکن است خطراتی برای شما و جنین به دنبال داشته باشد. برای اطلاع بیشتر از عوارض لیزرتراپی در بارداری، می‌توانید با پزشک متخصص زنان یا پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط