غذاهایی که کودک ایرادگیرم را به خوردن چیزی سالم متقاعد کرد

غذاهایی که کودک ایرادگیرم را به خوردن چیزی سالم متقاعد کرد

مرغ بچه‌های سخت‌غذا همیشه یک پا دارد. بنابراین، اگر بحث و مشاجره‌ای بر سر غذا در بگیرد، آنها معمولاً برنده خواهند شد و چیزی را که نمی‌خواهند بخورند نمی‌خورد! با این حال، نگران چیزهایی مثل این نشوید، چون این دردسرها همیشه راهکارهای خاص خودشان را دارند. اگر عصبانی نمی‌شوید بیایید قبل از هر چیزی کمی صبورتر باشیم و در این مطلب با چند تا از غذاهایی که دیگر مادر و پدرها در امتحان کردنشان موفق بوده‌اند آشنا شوید.

اسموتی‌های قدرتمند

من اسموتی‌های زیادی درست می‌کنم، چون می‌توانم تعداد زیادی میوه یا سبزیجات و همچنین مقداری پروتئین را از طریق ماست یونانی در آن بگنجانم. این مواد لازم پایه‌ای است که اغلب استفاده می‌کنم:

  • یک کاسه بزرگ پر از میوه و سبزیجات
  • یک عدد موز
  • یک لیوان ماست یونانی
  • آب سیب خانگی به عنوان شیرین‌کننده

برای تهیهٔ آسان این اسموتی تمام این مواد را با یک چنگال خوب له کنید یا با یک مخلوط‌کن مخلوط و سپس سرو کنید. طرز تهیهٔ اسموتی‌های مفید برای کودکان را ببینید.

برنج سرخ‌شده‌ٔ رنگین‌کمانی

اگر بشقابی پر از سبزیجات را جلوی بچه‌هایم بگذارم فقط چند تا از آنها را می‌خورند. اگر بشقابی پر از سبزیجات داخل مقداری برنج یا برنج سرخ‌شده جلوی آنها بگذارم، همه‌اش را می‌بلعند. همچنین هر وقت بتوانم داخل این غذا مرغ خردشده هم می‌ریزم. مرغ یکی از معدود پروتئین‌هایی است که پسر کوچک من می‌خورد، مخصوصاً اگر داخل برنج باشد.

ببینید برنج سرخ‌شده با سبزیجات را چطور می‌پزند.

ماکارونی و پنیر با مرغ و کلم بروکلی

پسر کوچکم از کلم بروکلی متنفر است اما آن را داخل این غذا خورد! اگرچه این غذا حاوی کربوهیدرات و لبنیات زیادی است، وقتی با نوعی پروتئین مثل مرغ و یکی دو سبزی خوب همراه شود، احساس خیلی بهتری دارم. این یک وعده‌ٔ غذایی کامل ست؛ غلات، کربوهیدارت، سبزیجات، لبنیات فقط در یک بشقاب که برای سرآشپز یک امتیاز محسوب می‌شود.

طرز تهیهٔ ماکارونی با سبزیجات فصل را ببینید.

نخود کریسپی

من این غذا را از روی ناامیدی درست کردم، چون همه‌ٔ بچه‌هایم عاشق چیپس شور هستند. امیدوار بودم که اگر بتوانم نخود را به عنوان یک چیز ترد و شور دربیاورم تا آن را جایگزین چیپس و پفک کنند. من معمولاً در مورد این چیزها اشتباه می‌کنم اما این بار موفق شدم و امتیاز اضافی هم می‌گیرم، چون این غذا پر از پروتئین است!

دستور تهیهٔ نخود بوداده را ببینید.

مرغ پرتقالی

من متوجه شدم که پسر کوچکم وقتی مثلاً در خانهٔ خواهرم غذا می‌خوریم گاهی اوقات یک تکه مرغ پرتقالی را از بشقاب یکی از بچه‌های بزرگ‌تر برمی‌دارد و می‌خورد. من مرغ پرتقالی را زیاد مناسب بچه‌ها به حساب نمی‌آوردم، اما از آنجا که پسر کوچکم از نظر دریافت پروتئین خیلی کمبود دارد، تصمیم گرفتم آن را امتحان کنم. نسخه‌ٔ خانگی آن یک موفقیت بزرگ بود!

طرز تهیهٔ مرغ پرتقالی را ببینید.

پاستای مارپیچی با مرغ و کلم بروکلی

این در واقع غذای مورد علاقه‌ٔ هر سه بچه‌ٔ من و البته یکی از غذاهای محبوب من هم هست. من مطمئن بودم که کلم بروکلی برای پسر کوچکم غیرقابل قبول خواهد بود، اما سس خامه‌ای و مرغ نمکی کار خود را کردند و او حالا او عاشق این غذاست. نمی‌دانم، شاید هم شکل اتفاقی این پاستا معجزه کرد!

طرز تهیهٔ پاستای مارپیچی با مرغ و بروکلی را ببینید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط