راهنمای خرید سوتین شیردهی

راهنمای خرید سوتین شیردهی

بزرگ شدن سینه‌ها، حساسیت نسبت به لمس و دردناکی آنها از مسائلی است که شما را به فکر خرید سوتین‌‌های جدیدی برای دوران بارداری و شیردهی‌تان می‌اندازد. همچنین در زمان شیردهی استفاده از یک سوتین راحت برای دسترسی آسان به سینه‌ها می‌تواند به شما در شیردهی کمک کند. در این مطلب می‌توانید با نحوۀ انتخاب یک سوتین شیردهی، زمان مناسب برای خرید و هر آنچه برای یک انتخاب درست نیاز دارید آشنا شوید.

چطور سوتین شیردهی بخریم؟

تفاوت بین سوتین‌های معمولی، بارداری و شیردهی

سوتین بارداری تقریباً مانند سوتین معمولی است اما مشخصاً برای دوران بارداری طراحی شده است. بندهای پهن، تودوزی نرم و نخی و قزن‌های اضافی از مواردی است که باید در یک سوتین بارداری برای نگهداری بهتر از سینه‌ها موجود باشد. سوتین‌های بارداری معمولاً اسفنج ندارد. اما برخی از سوتین‌های معمولی همۀ ویژگی‌های یک سوتین بارداری را دارد و می‌تواند به‌ عنوان سوتین‌های بارداری استفاده شود.

سوتین‌ شیردهی نیز بهتر است ویژگی‌های سوتین‌ بارداری را داشته باشد تا به‌ خوبی از سینه‌ها نگهداری کند. اما تفاوت‌ آنها در این است که سوتین شیردهی دارای دکمه‌هایی است که می‌توان آنها را باز کرد و برای شیردهی، سینه را از آن بیرون آورد.

برای یک خرید بهینه، شاید بخواهید پس از بزرگ‌ شدن سینه‌هایتان در بارداری، یک سوتین شیردهی بخرید و همان را در طول دوران شیردهی نیز استفاده کنید. البته باید مطمئن باشید که این سوتین‌ها فضای کافی را برای رشد دوبارۀ سینه‌هایتان دارد. ممکن است سینه‌های شما پس از شروع شیردهی یک یا دو سایز افزایش داشته باشد.

بهترین زمان برای تعویض سوتین شیردهی

الگوی تغییر اندازۀ سینه‌های هر خانم در طول بارداری و شیردهی با دیگری متفاوت است و نمی‌توان یک حکم قطعی دربارۀ زمان تعویض سوتین داد. ساده‌ترین راه‌حل برای پیدا کردن سایز سوتین در بارداری و شیردهی این است که؛ یک سوتین تنگ، مناسب نیست! برخی نشانه‌های کوچک بودن یک سوتین شامل موارد زیر است:

  • پس از باز کردن سوتین مورد استفاده‌تان، جای بندها روی بدنتان بماند.
  • تمام سینۀ شما در کاپ سوتین قرار نگیرد.
  • احساس کنید با بستن سوتین، شکل سینه‌تان عوض می‌شود و برآمادگی روی سینه‌تان صاف شود.

ویژگی‌های یک سوتین شیردهی مناسب

بهتر است برای خرید یک سوتین راحت در دوران شیردهی ویژگی‌های زیر را در نظر بگیرید تا مجبور به پرداخت هزینۀ اضافی برای خرید یک محصول نامناسب نشوید:

جنس سوتین: برای جلوگیری از ایجاد حساسیت بهتر است سوتینی که انتخاب می‌کنید نخی باشد. روی اتیکت بسیاری از سوتین‌ها نوع الیاف به‌کاررفته در آن درج شده است.
بند سوتین: برای نگهداری و حمایت بیشتر از سینه‌هایتان بهتر است سوتین بند‌های پهنی داشته باشد. بد نیست سوتینی تهیه کنید که بند‌های آن حدود ۲/۵ سانتی‌متر پهنا داشته باشد.
نوع تودوزی: صرف نظر از جنس سوتین، بهتر است قسمتی از سوتین که از داخل با سینه در تماس است نرم و از جنس نخ‌پنبه باشد. برای جلوگیری از ایجاد ناراحتی، بد نیست سوتین در ناحیۀ نوک پستان دارای دوخت یا درز نباشد.
قزن‌ها: بیشتر سوتین‌های معمولی دارای چند ردیف دوتایی از قزن است. با توجه به سنگین‌ شدن سینه‌ها در دوران شیردهی، بهتر است برای نگهداری بهتر آنها از سوتین‌هایی استفاده کنید که دارای ردیف‌های سه‌تایی قزن است.

تعداد سوتین مورد نیاز در دوران شیردهی

تعداد سوتینی که می‌خواهید برای دوران شیردهی بخرید با توجه به بودجۀ شما در نظر گرفته می‌شود، اما یک راه بهینه این است که برای این دوران سه سوتین تهیه کنید. در این صورت وقتی یکی از آنها را پوشیده‌اید و یکی هم کثیف شده است، می‌توانید مطمئن شوید که حداقل یک سوتین تمیز دیگر برای پوشیدن دارید. اما بهتر است در ابتدا هر سه سوتین را با هم خریداری نکنید، زیرا ممکن است پس از شیردهی سینه‌های شما تغییر سایز داشته باشد.

اگر باردار هستید، قفسۀ سینۀ شما احتمالاً تا هفتۀ ۳۶ بارداری رشد خواهد کرد. می‌توانید در این زمان برای خرید یک سوتین شیردهی اقدام کنید. زمانی‌ که می‌خواهید سوتین را پرو کنید نیز در نظر داشته باشید که هم کاپ‌ها هم دور قفسۀ سینه به اندازۀ کافی فضا برای رشد سینه‌های شما داشته باشد، پس برای پیدا کردن سایز درست سوتین بهتر است سوتین شما وقتی که در تنگ‌ترین حالت ممکن است اندازۀ شما باشد.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط