نشانه‌های عشق کودک دبستانی‌تان به شما

نشانه‌های عشق کودک دبستانی‌تان به شما

کودک شما خیلی زود دوران نوزادی، شیرخوارگی، نوپایی، خردسالی و پیش ‌دبستانی خود را پشت سر می‌گذارد و بزرگ می‌شود. او با تربیت و همراهی خوب شما حالا درک و شناخت بهتر و بیشتری از جهان و آدم‌های اطرافش دارد اما رفتار کودکتان همچنان در حال رشد است. بد نیست اگر پیشاپیش اطلاعاتی از نوع رفتار او در سال‌های دبستان و مدرسه‌اش داشته باشید. در این مطلب می‌توانید با نشانه‌هایی از عشق و علاقهٔ کودکان بزرگ‌ترتان به خودتان آشنا شوید و به آنها دقت کنید، تا با دیدنشان بیشتر لذت ببرید.

شما برایش قابل اعتماد هستید

این موضوع که وقتی کودکتان مشکلی دارد به شما رجوع می‌کند نشان می‌دهد که او به شما اعتماد دارد. فرزندتان می‌داند که شما می‌توانید کمکش کنید تا احساساتش را مدیریت کند و او نیز راهنمایی‌های شما دربارهٔ چگونگی حل مشکلات را می‌پذیرد.

می‌خواهد برای شما کاری کند

کودکتان ممکن است بخواهد چایتان را برای شما بیاورد یا حتی برای شما صبحانه درست کند. این علامتی ارزشمند از عشق است، مخصوصاً پس از گذشت سال‌های شیرخوارگی، نوپایی، خردسالی‌ و پیش ‌دبستانی‌اش که احساس می‌کردید تمام وقت شما در اختیار فرزندتان است. از این زمان به بعد شما بیشتر احساس خواهید کرد که می‌توانید روی توجه، کمک و رفتاری از فرزندتان حساب کنید که بیشتر شبیه به شماست.

پذیرش و درک بیشتری دارد

با اینکه هیچ پدر و مادری دوست ندارد به این موضوع اعتراف کند اما وقت‌هایی هست که شما به دلایل مشکلات و حال و هوای خاص و موقتی‌ای که دارید ممکن است توجه کمتری به بچه‌ها داشته باشید. این را بدانید که به احتمال زیاد بچه‌‌های بزرگ‌ترتان این موضوع را با آرامش می‌پذیرند و این پذیرش و درک به دلیل رابطهٔ عاشقانه و دوسویه‌ای است که شما در طول سال‌های کودکی‌اش ایجاد کرده‌اید. بنابراین، برای مثال اگر خسته بوده‌اید و قرارتان برای بازی کردن را تا فردا به تأخیر انداخته‌اید، احتمال زیادی وجود دارد که کودکتان این موضوع را با آرامش بپذیرد، زیرا او آن‌قدر بزرگ شده است تا خستگی شما را درک ‌کند و اطمینان دارد که شما بعد از این وقفه به روال عادی برمی‌گردید. او حالا این بلوغ کافی را دارد تا علاوه بر نیازهای خود به نیازهای شما هم احترام بگذارد.

پز شما را می‌دهد

تا به حال این شما بودید که به عنوان والدین فرزندتان، همیشه دربارهٔ کودکتان صحبت می‌کردید و لابه‌لای حرف‌هایتان این را می‌دانستید که شاید در حال کمی فخرفروشی به دیگران هم باشید. اما حالا وقت آن رسیده است که در یک میهمانی این شما باشید که روی مبل لم می‌دهید تا ببینید که چطور کودکتان پز شما را به دیگران می‌دهد که حتماً آن را به عنوان علامتی از عشق و تحسین بپذیرید.

حق‌شناسی خود را نشان می‌دهد

وقتی کودکتان از شما تشکر می‌کند، واقعاً در حال بیان کردن احترام و عشقش به شماست. بنابراین بهتر است هر بار که مثلاً برای کودکتان هدیه یا خوراکی‌ای خریدید و او گفت: «من خیلی این را دوست دارم، ‌مرسی!» شما هم در جواب بگویید: «منم تو رو خیلی دوست دارم.» و از گرمای نگاهش و این صادقانه‌ترین عشق دنیا به خودتان لذت ببرید.

محدودیت‌هایی برایتان می‌گذارد

وقتی به نظرش او را خجالت‌زده می‌کنید، ممکن است این موضوع را به شما بگوید و محدودیت‌هایی برای شما تعیین ‌کند. به عنوان مثال، اگر کودکتان قانونی تعیین کند که نباید صبح‌ها جلوی مدرسه او را بغل کنید یا ببوسید به معنای آن نیست که شما را دوست ندارد و در واقع ‌برعکس آن است. ‌او با بیان محدودیت‌هایش، در حال نشان دادن اعتمادی است که به شما دارد. او می‌داند که حتی اگر مثلاً حالا دیگر این نوع خداحافظی‌های احساساتی را ممنوع کند، شما باز هم او را دوست خواهید داشت و همچنان عشق دائمی شما را دارد.

او حالا یک سیاست‌مدار است

کودک دبستانی شما حالا قادر است و کاملاً تمایل دارد تا با شما مذاکره کند. بنابراین اگر می‌خواهد تلویزیون ببیند و شما می‌خواهید تکالیفش را انجام دهد، او قادر است با مشارکت شما راه‌حلی پیدا کند. او اطمینان دارد که شما به او گوش می‌کنید و همین موضوع، او را بیشتر مشتاق گوش کردن به شما می‌کند. پس بهتر است به این مذاکرات ادامه بدهید تا میزان استدلال‌ها و ارتباطش را پرورش بدهید، اما نه تا حدی که کلافه‌اش کنید.

در مورد سن دبستان بیشتر بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط