راهکارهایی برای نگه داشتن یک پرستار خوب

راهکارهایی برای نگه داشتن یک پرستار خوب

برای اینکه بدانید چگونه یک کارفرمای خوب باشید، در ابتدا بهتر است به محیط کار خودتان نگاه کنید. ببینید چه کسی را یک رئیس خوب به حساب می‌آورید و چرا؟ از خودتان بپرسید اگر شاغل بودید یا هستید، چه چیزی شما را به شرکتی که در آن کار می‌کنید وفادار می‌کند؟ کارفرمای شما چه کارهایی انجام می‌دهد که ناراحتتان می‌کند؟ پاسخ‌های شما به این سؤالات کمک می‌کند بفهمید که یک پرستار برای داشتن احساس امنیت و اینکه احساس کند قدرش را می‌دانید به چه چیزهایی نیاز دارد. در این مطلب می‌توانید با چند راهنمایی و پیشنهاد برای نگه داشتن پرستار خوب کودکتان آشنا شوید.

دستمزد منصفانه‌ای پیشنهاد کنید

همان‌طور که خود شما از گرفتن دستمزد زیر متوسط برای شغلتان خوشحال نخواهید بود، پرستارتان نیز خوشحال نمی‌شود. دستمزد پرستار با فاصلهٔ محل زندگی شما از خانهٔ او، تعداد کودکانی که دارید، میزان وظایفی که دارد و تجربیات و سطح آموزش او در ارتباط است.

همچنین اگر می‌خواهید پرستارتان بیشتر از هشت ساعت در روز یا بیشتر از شش روز در هفته کار کند، لازم است به او دستمزد اضافه‌کاری پرداخت کنید. برای فهمیدن اینکه دستمزدهای معمول در شهر شما چقدر است می‌توانید از والدین دیگری که پرستار بچه دارند یا از مراکز پرستاری سؤال کنید.

مزایای خوبی در نظر بگیرید

برای اطمینان از اینکه پرستار خوبتان پیش شما می‌ماند، یک بستهٔ تشویقی دلچسب در قرارداد استخدام که روزهای مرخصی، مرخصی با حقوق و زمان تعطیلات را مشخص می‌کند بگنجانید. برخی والدین به پرستارشان یک ماشین یا سرویس برای رفت‌وآمد می‌دهند. برخی والدین نیز پیشنهاد می‌کنند اگر او به مبلغی برای انجام یکی از کارهای خود یا خانواده‌اش احتیاج دارد، شما می‌توانید کمکش کنید. همچنین می‌توانید اگر علاقه دارد، کارت عضویت در یک باشگاه ورزشی را برایش بگیرید.

بگذارید گاهی فرزند خود را به خانهٔ شما بیاورد

اجازه دادن به پرستار برای آوردن بچهٔ خودش به خانهٔ شما یک مزیت دیگر است که احتمالاً او را از کار کردن برای شما خوشحال‌ خواهد کرد، اما یادتان باشد که در این مورد به یک قانون کلی برسید تا باعث مشکلات بیشتر و جدیدی نشود. به عنوان مثال اگر هر روز این کار را بکنید شاید باعث شود کودک او مشکلاتی از لحاظ سلامت یا مراقبت برای کودک شما به وجود بیاورد، پس بهتر است مواردی مثل بیمار نبودن کودک پرستارتان، دریافت واکسن‌هایش، سن و دیگر موارد را در نظر بگیرید.

با او مثل یک حرفه‌ای رفتار کنید

درست است که کار پرستار به جای شرکت و اداره در یک خانه است اما اگر پرستار خوبی باشد کارش را جدی می‌گیرد و لازم است شما هم همین کار را بکنید. پس اگر شما به توانایی‌هایش اعتماد دارید، این اعتماد را به او نشان دهید. بهتر است خوش‌بین باشید که او کارش را خوب انجام می‌دهد و در تصمیماتش تردید نکنید. هرچند برای شروع لازم است شما زمان زیادی را در کنار پرستار و کودکتان بگذرانید تا نگرانی‌تان از ناشناس و غریبه بودنش کاملاً برطرف شود.

همچنین اگر چیزی هست که دوست دارید به شکل دیگری انجام شود، فرض را بر این نگذارید که پرستار اشتباه می‌کند و حق با شماست، به خصوص اگر او در زمینهٔ مراقبت از کودک تحصیلات دانشگاهی مربوط دارد، پس بهتر است با در نظر گرفتن احترام به روش او و بدون ایرادگیری‌ نشان دهید که شما راهی بهتر برای انجام آن کار دارید که ترجیحش می‌دهید.

شکایت و نگرانی‌های خود را نیز لازم است به شکلی سازنده مطرح کنید. از حملهٔ شخصی به او پرهیز کنید و تنها به موضوعی که نگرانتان کرده است بپردازید.

قوانین اولیه را راعایت کنید

به یاد داشته باشید که شما پرستار را استخدام کردید تا از کودکتان مراقبت کند. او خدمتکار شما نیست، بنابراین از او نخواهید کارهایی بی‌ربط با مراقبت از بچه را انجام دهد و نباید درخواست کنید که کارهای خانه را انجام دهد، مگر اینکه در قرارداد از همان ابتدا این انتظار گنجانده شده باشد.

اگر ساعت کاری او شش بعدازظهر به پایان می‌رسد، اطمینان حاصل کنید که در آن ساعت در خانه باشید؛ البته طبیعی است که شرایط اضطراری گاهی پیش می‌آید. اگر مجبور شدید لازم است از او بخواهید کمی بیشتر بماند و به شکلی منصفانه دستمزد اضافه کاری‌اش را بپردازید. به خاطر داشته باشید او نیز زندگی خود را دارد و خانواده‌ای دارد که می‌خواهد در پایان روز نزد آنها باشد.

قدردانی خود را نشان دهید

شاید شما هم این تجربه را داشته باشید که وقتی مدیرتان به شما می‌گوید که چقدر برای او و محل کارتان مهم هستید، چه احساس خوبی دارید. پرستارتان نیز نیاز دارد که همان تعریف و تمجیدها را بشنود. در واقع او کار بسیار مهمی برای شما انجام می‌دهد و مهم است که اغلب به او بگویید که او و کاری که انجام می‌دهد چقدر برایتان ارزشمند است.

شما می‌توانید هر زمان که پرستارتان کار خیلی خوب و جدا از انتظارتان انجام داد، یک یادداشت تشکر برای او بنویسید یا هدیه‌ٔ کوچکی برایش بگیرید.

همچنین روز تولد او و دیگر اتفاقات خاصی که می‌دانید برایش مهم است را جایی یادداشت کنید و به هر شکلی می‌دانید به آنها اشاره کنید. او همچنین از پاداش نقدی برای کاری که خوب انجام داده است ذوق‌زده خواهد شد. در هر صورت واقعیت این است که او از کودک شما نگهداری می‌کند، پس به اندازهٔ خود شما ارزشمند است.

انعطاف‌پذیر باشید

تا زمانی که موضوع سوءاستفاده در میان نباشد، می‌توانید اجازهٔ تغییرات گهگاهی در برنامهٔ کاری پرستارتان را بدهید. همان‌طور که گاهی شما مجبورید برای مراجعه به پزشک یا دیگر کارهای شخصی از محل کارتان مرخصی می‌گیرید برای پرستارتان نیز همین‌طور است.

به یاد داشته باشید تا وقتی تغییرات درخواستی‌اش را از قبل‌ و زمانی به شما خبر ‌می‌دهد تا بتوانید جایگزین یا برنامهٔ پشتیبانی برای نگهداری از کودکتان پیدا کنید یا برنامهٔ خودتان را تغییر دهید، بهتر است شما هم سعی کنید خودتان را با نیازهای او وفق بدهید.

اهل گفت‌وگو باشید

اگر تعریف و تمجید یا گله و شکایتی دارید، اطمینان پیدا کنید که تماس و ارتباط مرتب و کافی با او دارید. اگر پرستارتان احساس کند شما نسبت به گفت‌وگو باز و پذیرا هستید، احتمال بیشتری هست که ایده‌ها و نگرانی‌هایش در مورد موضوعات مربوط به کودک را راحت به شما بگوید.

پس شاید بد نباشد اگر در ابتدا یا پایان هر روز کاری، چند دقیقه با پرستار خیلی شفاف صحبت کنید. اگر گاهی هم آن‌قدر عجله دارید که نمی‌توانید بمانید و صحبت کنید، می‌توانید حرف‌هایتان را برای او بنویسید.

از او پشتیبانی کنید

اگر پرستار تلاش می‌کند محدودیت‌های توافق‌شده‌ای را برای کودکتان اعمال کند، اختیار و قدرتش را با تغییر تصمیمات او تضعیف نکنید، زیرا در هر صورت او کاری را انجام می‌دهد که شما از او خواسته بودید و لازم است کودکتان همان اندازه که به اقتدار شما احترام می‌گذارد، اقتدار و قدرت پرستارش را نیز بپذیرد.

پس سعی کنید به انجام نظرات فکر و توافق‌شده‌ پایبند بمانید تا با تغییرات دلخواه و مداوم کودکتان، باعث ایجاد مشکلات جدیدی نشوید، زیرا این نوع تغییر رفتار برای یک کودک گیج‌کننده است و کار پرستار را نیز خیلی دشوارتر می‌کند.

به پرستارتان اهمیت بدهید

کار پرستار مراقبت از کودک شماست اما او نیز زندگی خودش را دارد. پس به پرستارتان مثل یک شخص نگاه کنید و نه فقط یک کارمند. به عنوان مثال اگر مجرد است، به فرصتی برای دیدن هم‌سن و سال‌هایش نیاز دارد و اگر متأهل است و خودش هم بچه دارد، لازم است بیشتر از زمان کاری‌اش او را نگه ندارید وگرنه ممکن احساس کند مجبور است بین بچه‌های شما و بچه‌های خودش یکی را انتخاب کند که این اتفاق خوبی نخواهد بود.

شاید بتوانید بدون ایجاد حس فضولی، کمی در مورد علایق پرستارتان اطلاعات کسب کنید. مثلاً آیا موسیقی دوست دارد؟ آیا زیاد به سینما می‌رود؟ چقدر اهل تئاتر یا ورزش کردن است؟ یا اگر بچه دارد از او بخواهید عکس آنها را به شما نشان دهد و در موردش حرف بزنید. هرچه بیشتر برای آشنایی با پرستار فرزندتان تلاش کنید، او بیشتر احساس خواهد کرد عضو مهمی از خانوادهٔ شماست و در واقع این جای درستی است که باید باشد.

به حریم شخصی او احترام بگذارید

مطمئن شوید که همسرتان و تمام اعضای خانوادهٔ شما می‌دانند در پایان یک روز کاری، ‌او دیگر آزاد و وقتش مال خودش است. روزهای مرخصی‌اش نیز باید کاملاً برای خودش باشد.

به کودکانتان نیز یاد بدهید همین کار را بکند. برای مثال، اگر پرستارتان روزهای جمعه آزاد است، مطمئن شوید که کودکتان نیز این را می‌داند که روزهای جمعه دیگر نمی‌تواند پرستارش را ببیند یا بخواهد مدام به او زنگ بزند تا چیزی بپرسد.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط