رشد کودک در هفتهٔ سوم ماه ۱۹

کودک ۱۹ ماههٔ شما حالا وارد هفتهٔ سوم از این ماهش شده است. در این مطلب می‌توانید با بخشی از زندگی و رفتار یک کودک در هفتهٔ سوم ماه ۱۹ زندگی‌اش آشنا شوید.

تخت و راحتی خواب کودک

در این سن حتماً لازم نیست برای انتقال فرزندتان از تخت کوچکش به تخت بزرگ مخصوص کودکان بزرگ‌تر عجله کنید. بعضی از خانواده‌ها جتی تا حدود سه سالگی فرزندشان را در همان تخت حفاظ‌دار دوران شیرخوارگی نگه می‌دارند، فقط شاید نرده‌های متحرکش را بردارند. شما حتی می‌توانید کودک را روی تشکی که روی زمین می‌گذارید بخوابانید. به این ترتیب فرزندتان نمی‌افتد و صدمه هم نخواهد دید. این گزینه همچنین ممکن است برای کودکان فعال در خواب که زیاد وول‌ می‌خورند و دست و پا می‌زنند یا کودکان بلندقدتر که تخت نوپا برایشان راحت نیست هم مناسب‌‌تر باشد.

اما اگر دوست دارید و برای تخت بزرگ‌تر ذوق داردی، می‌توانید با رعایت موارد ایمنی، کودک خود را به یک تخت معمولی انتقال دهید و تخت نرده‌دار را با یک تخت معمولی جایگزین کنید و اگر نگرانید فرزندتان پایین بیفتد یک حفاظ به آن اضافه کنید.

همچنین وقتی یک کوچولوی گریزپا دارید، با مشکل ایمنی نیز مواجه خواهید بود. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که اتاق کودکتان ایمن است و بقیهٔ خانه را برای حضور کودک نوپا ایمن‌سازی کنید.

خرید رفتن با کودک

برای اجتناب از بروز الم‌شنگه در فضای عمومی، گردش‌های بیرون از خانه را کوتاه و آرام نگه دارید. سعی نکنید چندین کار را در یک بار بیرون رفتن با کودک انجام دهید، به ویژه وقتی زمان چرت روز یا غذا خوردن او نزدیک می‌شود.

اگر جایی هستید که محرک‌ها و وسوسه‌های زیادی دارد، مثل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بازدید خود را کوتاه کنید، کارتان را سریع انجام دهید و در فروشگاه یا مرکز خرید بی‌هدف پرسه نزنید که لازمهٔ این کار تهیهٔ فهرست خرید از قبل است. اگر فرزندتان شروع به بهانه‌گیری کرد و برایتان امکان‌پذیر نیست یا خیلی اضطراب‌آور است که منتظر آرام شدنش بمانید، او را بردارید و به بیرون بروید یا به ماشینتان برگردید تا کمی ساکت شود، شلوغی و دنیای بیرون هنوز برای کودک شما تازگی دارد و او هنوز تحمل ماندن در آن را برای مدتی طولانی ندارد.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط