چهار سال و چهار ماه: درک برنامه‌های تلویزیونی

چهار سال و چهار ماه: درک برنامه‌های تلویزیونی

فرزند چهار سالهٔ شما حالا در ماه پنجم چهار سالگی‌اش قرار دارد. در این مطلب با بخشی از روزهای زندگی فرزند چهار سال و چهار ماههٔ خود آشنا شوید.

فهمیدن برنامه‌های تلویزیون

در سن چهار سالگی ممکن است فرزندتان نتواند درک کند که شخصیت‌های تلویزیونی، حتی اگر کارتونی باشند واقعیت ندارند. غیر از مواردی که برنامه به طور خاص برای بچه‌های خردسال ساخته شده، عاقلانه است که وقتی تلویزیون روشن است نزدیک او باشید. برای مثال، وقتی کسی در یک سریال می‌میرد یا صدمه می‌بیند، بهتر است توضیح دهید که این فقط نمایش است. بچه‌ها تفاوت بین فیلم و پیام‌های بازگانی را درک نمی‌کنند، بنابراین توضیح دهید که تبلیغات گاهی اوقات واقعیت را تحریف می‌کنند تا شما را به خرید چیزی وادارند.

همچنین دقت کنید که کدام برنامه‌ها مناسب سن کودکتان است. اگر مطمئن نیستید که کدام برنامه‌ها مناسب سنش هستند، سعی کنید طوری فکر کنید که فرزندتان فکر می‌کند. اگر فرزندتان از کارتون یا چیزی که دیده است ترسید، ترس‌هایش را با این عنوان که غیرمنطقی هستند نادیده نگیرید. هر چند بار هم که به او بگویید چیزی واقعی نیست، او هنوز هم در باور کردن آن مشکل دارد. بهتر است بگویید که احساسش را درک می‌کنید و به او اطمینان بدهید که در کنار شما در امان است.

نکتهٔ والدین: نقاشی‌های یادگاری

شما هم احتمالاً از اولین باری که فرزندتان یاد گرفت مدادشمعی را در دستش نگه دارد، تک‌تک خط‌خطی‌های خلاقانه‌ٔ او را ثبت کرده‌اید. شما می‌توانید مجموعهٔ آنها را به صورت مجازی هم نگه دارید. آثار هنری کودکتان را اسکن و روی هارددیسک خود ذخیره کنید.

همچنین به نقاشی‌هایی که از افراد کشیده است جایگاه مهم‌تری بدهید. کودک شما از تماشای مرور و سیر تحول سبک نقاشی‌ خود با افزایش سنش لذت خواهد برد. چند تا از نقاشی‌ها را انتخاب کنید و در گوشه و کنار خانه و روی یخچال به نمایش بگذارید. بعداً می‌توانید نقاشی‌های محبوب‌تر را تاریخ بزنید و در یک کیف یا جایی مخصوص نگه دارید.

جدول زمانی آثار هنری کودکان را ببینید و در مورد آموزش هنر به کودک بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط