پنج سال و ۱۰ ماه: تسلط روی زمان

کودک پنح سال و ۱۰ ماههٔ شما همچنان در حال گذراندن ماه‌های آخر پنج سالگی و شروع شش سالگی خودش است. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک پنج سال و ۱۰ ماهه آشنا خواهید شد.

تسلط بر زمان

پنج ساله‌ها درک معقولی از زمان دارند. فرزند شما احتمالاً می‌تواند روزهای هفته و ماه‌های سال را نام ببرد و می‌تواند فصول را تشخیص دهد. او همچنین انتظار دارد چیزهای خاصی در زمان‌های خاصی اتفاق بیفتد. شام در ساعت شش، کارتون باب اسفنجی در ساعت هفت و فوتبال در چهارشنبه‌ها.

تقویم‌ها و ساعت‌ها کمک می‌کنند طبق برنامه پیش برود. با هم به تقویم نگاه کنید و از او بخواهید دور تاریخ‌های مهم خط بکشد. با روز تولدش چقدر فاصله دارید؟ در مورد اینکه فردا چه روزی است یا دیروز چه روزی بود صحبت کنید. او حالا باید بتواند این مفاهیم را درک کند.

حتی می‌توانید یک ساعت مچی ارزان یا ساعتی رومیزی و نه دیجیتال، بلکه ساعتی با عقربه‌های واقعی یا همان ساعت آنالوگ برای کنار تختش به او بدهید. اگرچه ممکن است هنوز قادر به خواندن دقیق زمان نباشد، یعنی مهارتی که غالباً در کلاس اول آموخته می‌شود، اما شروع به درک این موضوع می‌کند که زمان در قالب مقادیر افزایشی به نام دقیقه و ساعت اندازه‌گیری می‌شود. به او کمک کنید بفهمد که چند دقیقه‌ٔ دیگر تا زمان خواب دارد یا چه ساعتی از خواب بیدار می‌شود.

در مورد آموزش علوم و ریاضی به کودک بیشتر بدانید.

نکتهٔ والدین: خرید هدیهٔ تولد

قبلاً اگر کودکتان به یک جشن تولد دعوت می‌شد، شما خودتان یک هدیه انتخاب می‌کردید، اما حالا بهتر است از کودکتان بپرسید که به نظرش باید چه هدیه‌ای به دوستش بدهد تا یک مهمان فعال باشد.

او را با خودتان به فروشگاه ببرید تا هدیه را انتخاب کند. سعی کنید وقتی آنجا هستید از خریدن اسباب‌بازی برای فرزندتان یا خریدن یک نمونه از کادوی دوستش برای او خودداری کنید.

تمرکز خود را روی انجام کاری خوب برای بچه‌ای که تولدش است حفظ کنید، بدون اینکه برای فرزندتان انتظار پاداش شخصی ایجاد شود. این یک درس مهم است. سپس بگذارید فرزندتان در کادوپیچ کردن هدیه به شما کمک کند و بگذارید نام خودش را روی کارت مثلاً امضا کند.

در مورد آموزش آداب اجتماعی به بچه‌ها بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط