پنج سال و ۱۰ ماه: جشن تولد

پنج سال و ۱۰ ماه: جشن تولد

کودک پنح سال و ۱۰ ماههٔ شما با پایان این هفته، پنج سال و ۱۱ ماهه خواهد شد و در این مطلب با بخشی دیگر از زندگی یک کودک پنج سال و ۱۰ ماهه آشنا خواهد شد.

نکات مهم جشن تولد

اگر شما هم در حال برنامه‌ریزی برای جشن تولد کودکتان هستید، این نکات را به یاد داشته باشید:

تعداد مهمان‌ها: مهمانی کوچک به‌طورکلی بیشتر از مهمانی بزرگ خوش می‌گذرد. آن قانون سرانگشتی قدیمی مبنی بر یک مهمان به ازای هر سال از عمر کودک منطقی است، پس امسال شش مهمان برای خودش مهمانی بزرگی است!

شرکت در تصمیم و انتخاب‌ها: درگیر شدن بهتر از غافلگیر شدن است. بچه‌هایی که چیزی تا شش سالگی‌شان نمانده است دوست دارند در برنامه‌ریزی برای تم مهمانی و انتخاب نوع کیک حق نظر دادن داشته باشند.

برگزاری مهمانی در خانه: خانهٔ شما به اندازه‌ٔ بیرون سرگرم‌کننده است، پس هرچند اجارهٔ فضاهای بزرگ برای مهمانی‌های تولد بچه‌ها به یک رویه تبدیل شده است، اما فرزند شما هنوز آن‌قدر جوان هست که یک کیک ساده و بازی‌هایی با دوستان هنوز برایش هیجان‌انگیز به حساب بیاید.

برنامه‌ریزی مشخص: فعالیت مشخص بهتر از هرج‌ومرج است. برنامه‌ای مشخص برای زمان مهمانی بنویسید و مطمئن شوید که برنامه‌های کافی برای پر کردن آن زمان دارید.

روالی ساده و دوست‌داشتنی: یک روال ساده بهتر از فانتزی است. بچه‌ها در این سن به عطر و طعم کیک و بستنی اهمیت می‌دهند نه به مقدار تزئینات و دکور و به یاد داشته باشید که بچه‌های پنج و شش ساله به همان سادگی که با مثلاً دلقک‌های گران‌قیمت سرگرم می‌شوند، به همان اندازه هم راحت با بازی‌های دورهمی سرگرم می‌شوند.

اهمیت به مهمانی اصلی: یک مهمانی بهتر از دو مهمانی است. برای والدینی که هنگام برگزاری مهمانی بچه‌ها در خانه‌ٔ شما می‌مانند نوشیدنی و میان‌وعده‌های ساده در دسترس داشته باشید، اما سعی نکنید دو مهمانی همزمان و جداگانه برگزار کنید. همچنین در این سن، بچه ها معمولاً آن‌قدر بزرگ هستند که به مهمانی رسانده شوند و بعد از پایان کار، والدین دنبالشان بیایند.

نکتهٔ والدین: یک خواب راحت

یک روش آسان برای افزایش احتمال اینکه فرزندتان به شکل صلح‌آمیزی به رختخواب می‌رود و سر جایش می‌ماند، این است که به طور خلاصه روزتان را با هم مرور کنید، پس از کودکتان سؤال کنید که بهترین و بدترین قسمت‌های روزی که گذرانده چه بوده است؟

این کار جدا از اینکه به فرزندتان امکان می‌دهد، وقت‌گذرانی اختصاصی و آرامش‌بخشی با شما داشته باشد، فرصتی برای تأمل و تخلیه به او می‌دهد. همچنین، با این کار شما دریچه‌ای به زندگی او و آنچه در ذهنش می‌گذرد پیدا خواهید کرد. غالباً، فرصت این نوع گفت‌وگو در شتاب زندگی روزمره از دست می‌رود.

تمام مطالب خواب بچه‌های دو تا هشت ساله را ببینید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط