هفت سالگی: بازی با دوستان

کودک شما در حال گذر از یکی از هفته‌های دیگر ماه اول هفت سالگی‌اش است. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک هفت ساله آشنا شوید.

بازی‌ و دوستان

حالا دوست‌ها در زندگی فرزندتان نقش برجسته‌تری پیدا می‌کنند و بیشتر به چشم می‌خورند. او ممکن است یک «بهترین دوست» داشته باشد. اما این بهترین دوست می‌تواند هفته به هفته با توجه به شرایطی که آنها را به هم نزدیک کرده است تغییر کند، مثل بازی در تیم فوتبال، کنار هم نشستن در کلاس یا نزدیکی محل زندگی.

با وجود بازه‌ٔ توجه طولانی‌تر و وقار و متانت بیشتر هنگام نوبت گرفتن و باختن در بازی‌ها، کودک شما اکنون می‌تواند قرارهای بازی طولانی‌تری داشته باشد و میهمانی‌ها هم احتمالاً بی‌دردسرتر پیش می‌روند.

بازی بچه‌های هفت ساله اغلب شامل تقلید از یکدیگر است. این اشکالی ندارد، چون تقلید به بچه‌ها کمک می‌کند تا یاد بگیرند. اما متأسفانه، در کنار برخی عادت‌ّای خوب، بچه‌ٔ شما ممکن است برخی عادت‌هایی را نیز تقلید کند که شما دوست ندارید. برایش توضیح دهید که چگونه خانواده‌ها می‌توانند قوانین مختلفی داشته باشند. به عنوان مثال برایش توضیح دهید که شاید دویدن در خانه‌ٔ ال‌آی ممنوع نباشد، اما این مسئله، قانون ندویدن در خانهٔ شما را تغییر نمی‌دهد!

نکتهٔ والدین: سال‌های ایجاد پیوند

این سال‌های آغازین دوره‌ٔ ابتدایی را گاهی اوقات «سال‌های ایجاد پیوند» می‌نامند. دلیلش آن است که کودک شما سال‌های بدقلق نوپایی و پیش‌دبستانی را پشت سر گذاشته و در مرحله‌ای نسبتاً آرام، پرشور و دلپذیر قرار دارد. همچنین نوسانات خلقی و عصیان‌هایی که اغلب در کلاس پنجم به بالا مشاهده می‌شود، هنوز وجود ندارند.

در نتیجه، این سنی عالی برای گذران وقت زیاد با بچه، شناختن علایق و بیزاری‌ها، نقاط قوت و ضعف اوست. فرزندتان هنوز هم نسبت به یادگیری و اتخاذ ارزش‌های شما کاملاً باز و پذیراست. در صورت تمایل خودتان، آموزش مذهبی در این سن بجا و به‌هنگام است و همین‌طور دیدن شما در حین مشارکت در امور خیریه یا کار داوطلبانه برای هدف‌ها و انگیزه‌هایی که مهم می‌دانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط