هفت سال و هفت ماه: بدغذایی

هفت سال و هفت ماهگی کودکتان هم رو به اتمام است و از هفتهٔ دیگر او هفت سال و هشت ماه دارد. در این مطلب با برخی نکات مهم در زندگی یک کودک هفت ساله آشنا شوید.

بدغذایی

آیا غذاهایی وجود دارد که کودک شما هنوز تمایلی به امتحان کردن آنها نداشته باشد یا هرگز به بشقاب او راه نیافته‌اند، چه رسد به دهانش؟ بعضی از بچه‌ها در این سن در مورد غذا ماجراجو هستند و بعضی نیستند اما خیلی زود است که بگویید در بزرگسالی در مورد غذا ایرادگیر خواهند بود.

در این فاصله، مادامی که فرزندتان ترکیبی نسبتاً متعادل از غذاها را می‌خورد، یکنواخت بودن رژیم غذایی هیچ ایرادی ندارد. وادار کردن کودکان‌ به خوردن غذا یا مجازات او در صورت نخوردن آن، فقط نتیجهٔ معکوس می‌دهد و به شما بچه‌ای می‌دهد که نسبت به غذا خشمگین است یا مشغولیت بیش از حدی به آن دارد.

فرزند خود را تشویق کنید تا حداقل حضور غذاهایی را که در بشقابش ریخته می‌شود بپذیرد. او مجبور نیست غذا را بخورد، اما لازم است در مورد آن رفتار مؤدبانه‌ای داشته باشد. به او بیاموزید که صریحاً از غذاهایی که دوست ندارد، انتقاد نکند.

بعضی از خانواده‌ها به بچه‌ها اجازه می‌دهند که اگر غذای سروشده را دوست ندارد، برای خودش یک ساندویچ سالم دیگر درست کند اما بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که اجازه‌ٔ هیچ گونه جایگزینی را ندهید، به خصوص اگر می‌خواهید ذائقه و سلیقه‌ٔ غذایی یک بچه‌ی بدغذا را وسیع‌تر کنید. هر کاری که می‌کنید، به یک آشپز سفارش سریع تبدیل نشوید که غذاهای مختلفی را برای تمام ذائقه‌های سر میز آماده می‌کند. در مورد راهکارهای برخورد با بدغذایی کودکان کامل و دقیق بخوانید.

این مسئله در مورد دانش‌آموزان کلاس دوم هم مانند کودکان نوپا صدق می‌کند. قبل از این که بچه‌ٔ شما غذایی را بپذیرد، ممکن است به ۱۰ یا ۲۰ بار قرار گرفتن در معرض آن نیاز داشته باشد. او ممکن است هرگز ذائقهٔ ماجراجویی پیدا نکند، اما ادامه‌ٔ ارائه کردن غذاهای متفاوت ضرری ندارد. بسیاری از بچه‌های بدقلق و ایرادگیر تا زمانی که فشار همسالان و نیازهای مربوط به رشد نوجوانی در دوران راهنمایی و دبیرستان ظاهر نشود، به همین شکل باقی می‌مانند.

نکتهٔ والدین: عروسک‌های جورابی

جوراب‌های گمشده کجا می‌روند؟ این هنوز یک راز است. سبدی در اتاق لباس‌شویی مخصوص جوراب‌های بدون لنگه‌ نگه دارید، چون با گذشت زمان ممکن است از تعداد لنگه‌هایی که بالاخره پیدا می‌شوند متعجب شوید.

در غیر این صورت، می‌توانید آن جوراب‌های بدون جفت را استفاده کنید. جوراب‌ها می‌توانند دستکش‌های گردگیری مناسبی برای دست‌های کوچک بچه‌ها باشند. اگر با گلدوزی یا نقاشی با ماژیک معمولی یا ماژیک پارچه چهره‌هایی به آنها اضافه کنید، آنها می‌توانند به عروسک‌های بامزه‌ای نیز تبدیل شود. برخی از این جوراب‌های بدون لنگه را با جوراب‌های کهنه‌‌تر پر کنید. ساخت عروسک‌های جورابی می‌تواند دو کودک هفت ساله را برای مدت خوبی سرگرم کند.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط