هشت سال و چهار ماه: قوانین زمان تماشای نمایشگرها

هشت سال و سه ماهگی فرزندتان تمام شده و او حالا هشت سال و چهار ماهه شده است. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک هشت ساله آشنا شوید.

قوانین زمان تماشای نمایشگرها

همه‌ٔ ما این قانون را که بچه‌ها نباید بیشتر از دو ساعت در روز تلویزیون تماشا کنند شنیده‌ایم. در بعضی از خانواده‌ها، این قانون مشکلی ایجاد نمی‌کند، زیرا بسیاری از بچه‌ها در هر حال ترجیح می‌دهند بازی‌های ویدیویی را انجام دهند تا این که تلویزیون تماشا کنند، اما قانون دو ساعت در روز فقط به تلویزیون اشاره ندارد، بلکه شامل انواع نمایشگرهاست! نمایشگرها شامل رایانه‌ها، بازی‌های رایانه‌ای دستی و سیستم‌های بازی است و دو ساعت در روز به معنای مجموع زمان استفاده از همه‌ٔ اینهاست.

وقتی کودکتان از یک نمایشگر به سوی نمایشگر دیگر می‌رود، «زمان نمایشگر» می‌تواند به صورت تصاعدی افزایش یابد. بزرگ‌ترین مزیت محدود کردن مجموع زمان کار با نمایشگرها در این سن این است که کودک شما به قدر کافی جوان هست تا این عادت را درونی کند.

کامپیوتر، تلویزیون، تبلت یا سیستم بازی را در اتاق خواب کودکان خود نگذارید و تمام وسایل الکترونیکی را چند ساعت قبل از خواب خاموش کنید تا به فرزندتان کمک کنید تا آرام و برای خواب آماده شود.

نکتهٔ والدین: بحث کردن و گوش دادن

گاهی گفته می‌شود که والدین هرگز نباید در مقابل فرزندان خود دعوا کنند. این حکم در مورد مسائل مهمی مانند تادیب و تربیت و امور مالی صحت دارد. اما دیدن و شنیدن بحث‌های منطقی‌ایی که در آن والدین دربارهٔ اختلافات کوچکشان بحث می‌کنند و مهم‌تر از همه این که آنها را دوستانه حل می‌کنند، درس‌های ارزنده‌ای به بچه‌ها می‌آموزد.

آنها می‌آموزند که عشق و تعارض می‌توانند همزیستی داشته باشند. آنها می‌بینند که مهم است از عقاید خود وقتی برای ما اهمیت دارند دفاع کنیم، اما گوش دادن به دیدگاه طرف مقابل با ذهنی باز و پذیرا نیز مهم است.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط