هشت سال و شش ماه: رفتن به اردوی مدرسه

طی این هفته کودک شما هشت سال و شش ماه دارد. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک هشت سال و نیمه آشنا شوید.

اردوی مدرسه

اردوهای مدرسه، به ویژه اردوهای دور از خانه می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز باشد و اعتماد به نفس بچه‌هایی را که برای نوع جدیدی از استقلال آماده هستند، افزایش دهد. آنها نه تنها مهارت‌ها، ورزش‌ها و بازی‌های جدیدی را می‌آموزند، بلکه این فرصت را دارند که طرز رفتار با همسفرها، مراقبت از خود و فضاهای مشترک را زیر نظر مراقبان آموزش‌دیده و دلسوز یاد بگیرند.

اردوها ممکن است کوتاه و یک‌شبه یا چند روزه و گاهی بلندتر باشند. یک انتخاب خوب می‌تواند این باشد که از اردویی یک‌شبه شروع کنید و با بزرگ‌تر شدن فرزندتان بگذارید دوره‌های طولانی‌تری از خانه دور باشد. برنامه‌های اردوها نیز متغیر است. از اردو در فضای باز گرفته تا اردوهایی که روی یک موضوع خاص مانند علم، آشپزی یا تئاتر متمرکزند.

اگر فرزندتان در جدایی از شما مشکل دارد، قبلاً از خانه دور نشده است یا تجربه‌ٔ زیادی در تعامل با همسالان در خارج از مدرسه ندارد، ممکن است آماده‌ٔ اردویی که شامل شب دور ماندن از خانه است نباشد. همچنین، هر گونه اخلال و تغییر تازه در خانواده، مانند طلاق والدین یا بیماری نیز ممکن است به این معنی باشد که او به گذراندن زمان بیشتری با والدین خود نیاز دارد و نه کمتر!

اگر کودک شما هنوز شب‌ها رختخوابش را خیس می‌کند و می‌خواهد به اردو برود، از قبل راهکارهایی برای مقابله با خیس کردن خود در محل اردو پیدا کنید و با همکاری مربی‌ها راه‌هایی برای کمک به احساس راحتی کودکتان پیدا کنید. خیس کردن رختخواب بسیار رایج است و مربی های آگاه به مقابله با آن عادت دارند.

نکتهٔ والدین: واکسن آنفلوانزا

دریافت واکسن آنفلوانزا برای تمام افراد شش ماهه و بالاتر توصیه می‌شود و حتی افرادی که دچار بیماری مزمن هستند نیز می‌توانند آن را دریافت کنند. واکسن آنفلوانزا را بین شهریور تا دی ماه دریافت کنید، بنابراین اگر چک‌آپ سالانه‌ٔ کودکتان خارج از فصل آنفلوانزاست، آن را در تقویم خود را یادداشت کنید تا این واکسیناسیون مهم را از دست ندهید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط