رشد کودک در هفتهٔ اول ماه دهم تولد

رشد کودک در هفتهٔ اول ماه دهم تولد

کودک شما حالا وارد اولین هفته بعد از پایان ۹ ماهگی خود شده است. به یاد داشته باشید که کودک شما منحصربه‌فرد است و مراحل رشد را با سرعت خاص خود طی می‌کند. اما بهتر است سؤالات و ابهامات احتمالی دربارهٔ رشد کودکتان را با پزشک او در میان بگذارید. در این مطلب نیز می‌توانید با مواردی از رشد و نمو کودکان در هفتهٔ اول از دهمین ماه تولد آنها آشنا شوید.

مقابله با اضطراب جدایی

اکنون و در طول چند ماه آینده، ممکن است مورد اضطراب جدایی در بالاترین حد خود باشد. اگرچه در این سن برای کودک طبیعی است که وابستگی شدیدی به شما نشان دهد و از هر کس دیگری بترسد، اما این می‌تواند برای پدربزرگ و مادربزرگ و دیگرانی که او را دوست دارند کمی ناراحت‌کننده باشد.

شما می‌توانید برای بهبود برقراری ارتباط برای کودک، به دیگران بگویید که با حرکات آرام به کودک نزدیک شوند و اجازه دهند که او اولین قدم را برای برقراری ارتباط بردارد. لازم است بدانید که اگر کودک در حین تلاش برای مقابله با اضطراب خود انگشت شست یا پستانکش را برای تسکین می‌مکد نیز اشکالی ندارد، زیرا مکیدن یکی از روش‌های کودک برای آرام کردن خودش است.

نکاتی دربارهٔ سفر کردن

دور ماندن از کودک برای مدت طولانی می‌تواند برای شما سخت باشد اما سفر کردن همراه کودک نیز ممکن است در حال حاضر دشوار باشد، زیرا او به محیط اطراف خود و چهره‌های آشنا عادت کرده است و قابل پیش‌بینی بودنِ شرایط را دوست دارد. بنابراین در جاده بودن می‌تواند حس امنیت و نظم او را بر هم بزند، به ‌ویژه در هنگام بازدید از یک مکان جدید یا برخورد با غریبه‌های زیاد.

در این سن او مفهوم سفر را درک نمی‌کند، اما متوجه خواهد شد که در یک مکان جدید و غریبه قرار دارد. پس اگر به سفر می‌روید بهتر است آمادهٔ کمی بداخلاقی و چسبیدن کودک به خودتان باشید. همچنین لازم است سرگرمی‌های زیادی برایش همراهتان ببرید مثل جمله کتاب‌های تصویری‌اش، اسباب‌بازی‌های مختلف سخنگو و صدادار، لگو، عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی یا دستکشی و البته شیء آرامش‌بخش کودک را اگر دارد. همچنین فرصت زیادی برای استراحت کودک دور از حضور غریبه‌ها فراهم کنید تا فشار روی او کمتر شود.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط