تفاوت سرماخوردگی با آنفلوانزا چیست؟

تفاوت سرماخوردگی با آنفلوانزا چیست؟

سرماخوردگی با آنفلوانزا فرق دارد، هرچند ممکن است علائمی شبیه یکدیگر داشته باشند که باعث شود والدین نتوانند درست آن را تشخیص دهند. در این مطلب می‌توانید با تفاوت سرماخوردگی با آنفلوانزا در کودکان آشنا شوید.

بیماری سرماخوردگی

سرماخوردگی‌ها معمولاً آهسته شروع می‌شوند. اولین علامت اغلب درد و خارش گلوست که با عطسه و آبریزش بینی با مخاط رقیق که ممکن است در حدود هفته‌ٔ بعدی غلیظ شود و به رنگ خاکستری، زرد یا سبز در بیاید ادامه می‌یابد. سایر علائم معمول سرماخوردگی عبارتند از:

بیماری آنفلوانزا

آنفلوانزا برخلاف سرماخوردگی معمولاً به طور ناگهانی شروع می‌شود. علائم آن نیز ناگهانی و سریع ظاهر می‌شوند و معمولاً شدید هستند. برخی از علائم آنفلوانزا شامل موارد زیر است:

  • کودک شما احساس ضعف، خستگی و درد زیادی دارد.
  • ممکن است سرفه‌های خشک، آبریزش بینی، لرز، گلودرد، غدد متورم، سردرد بد و چشم‌درد داشته باشد.
  • اشتهای او ممکن است کم باشد.
  • در کودکان زیر یک سال و بچه‌ها، آنفلوانزا همچنین می‌تواند درد شکمی، اسهال و استفراغ را به همراه داشته باشد.

آنفلوانزای خوکی

علائم آنفلوانزای خوکی نیز مشابه آنفلوانزای فصلی است. اگر حال فرزندتان پس از پایین آمدن تبش بهتر یا تا حدودی بهتر شود، احتمالاً بیماری او سرماخوردگی است. اما اگر او حتی پس از کاهش درجه حرارت بدنش همچنان بدحال است، احتمال بیشتری دارد که آنفلوانزا داشته باشد. اگر در شناسایی بیماری فرزند خود دچار مشکل هستید یا در مورد علائم او نگران هستید، با پزشک کودک تماس بگیرید. گاهی اوقات برای تشخیص سرماخوردگی از آنفلوانزا به تست‌ و آزمایش نیاز است.

برای اطلاع بیشتر در مورد مراقبت از کودکان سرماخورده یا مبتلا به آنفلوانزا می‌توانید مقالات ما در مورد سرماخوردگی کودک و آنفلوانزا در بچه‌ها را بخوانید و با دیگر بیماری‌های گوش و حلق و بینی کودکان یا بیماری‌های تنفسی ریوی کودک بیشتر آشنا شوید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط