کودک‌آزاری: پیدا کردن یک مراقب مطمئن

کودک‌آزاری: پیدا کردن یک مراقب مطمئن

تحقیق، جست‌وجو و پیدا کردن یک مراقب یا مهدکودک مطمئن و جدی گرفتن امنیت کودکتان یک موضوع بسیار مهم است، به ویژه برای والدینی که شاغل هستند و ساعات مشخص کاری را که از صبح تا عصر طول می‌کشد نزد فرزندشان نیستند. در این مطلب می‌توانید با چند نکتهٔ مهم در زمینه‌ٔ انتخاب یک مراقب امن برای کودکتان آشنا شوید.

عجله نکنید

هنگام تحقیق در مورد گزینه‌های مراقبت از کودکتان و پیدا کردن یک مراقب امن و آگاه عجله‌ نکنید. زمان بگذارید تا آمادگی لازم برای شناخت و تشخیص یک مراقب خوب را پیدا کنید. اگر حالا و در همین شروع بیشتر وقت بگذارید و با آمادگی کامل این کار مهم را انجام دهید، در آینده می‌توانید آرامش خاطر بیشتری داشته باشید و تضمین کنید که فرزندتان بهترین مراقبت ممکن را دریافت خواهد کرد.

حضوری با مراقب‌ها ملاقات کنید

ابتدا می‌توانید مهدکودک یا یک مرکز پرستاری از کودک را به صورت آنلاین پیدا کنید و آنها را از طریق یک مصاحبهٔ تلفنی غربال کنید، اما یادتان باشد همیشه بعد از آن با فهرستی که از تعداد محدودی مهد و مراقب برگزیده‌‌اید حتماً به صورت حضوری مصاحبه کنید. پروانهٔ اجازهٔ کار و معرفی‌نامه‌ها را خودتان شخصاً بررسی و تحقیق کنید که کلیهٔ کارکنان گواهی عدم‌سوء پیشینه داشته باشند. سؤالات زیادی بپرسید و به آنچه که می‌بینید با دقت توجه کنید. در ساعات مختلف روز به مهد کودک‌هایی که از گزینه‌های جدی‌تر شما هستند بروید و حداقل یک بار بدون قرار قبلی به آنجا بروید.

همچنین اگر یکی از اقوام یا اطرافیان را برای مراقبت از کودکتان در نظر دارید، لازم است کامل و از نزدیک او را بشناسید و فقط به دیدارهای معمولی و معرفی دیگران بسنده نکنید.

قوانین و امکانات را بررسی کنید

مهدکودکی با بیش از یک مراقب انتخاب کنید و مطمئن شوید که کودکان هرگز با فقط یک مراقب تنها نمی‌مانند و اطمینان حاصل کنید که مهدکودک فرزندتان او را فقط به شما یا شخصی که شما به صورت کتبی تأیید کرده‌اید، تحویل خواهد داد و اجازهٔ سهل‌انگاری به هیچ‌کس را در این مورد ندهید.

برخی از مراکز مراقبت از کودکان، دوربین‌های مداربسته و سیستم نظارت ویدیویی دارند. بنابراین، شما با وصل شدن به آن می‌توانید کودک خود را در طول روز ببینید. همچنین در فعالیت‌های فرزندتان مشارکت کنید و داوطلب شوید که هر وقت می‌توانید در مهدکودک کمک‌های عملی انجام دهید.

به ویژگی مهدها دقت کنید

اطمینان حاصل کنید که پدر و مادرها اجازه دارند در هر ساعتی از روز به مهدکودک سر بزنند و چند بازدید سرزده به آنجا را برنامه‌ریزی کنید. به‌طورکلی، مراقبت خوب در یک مهدکودک خوب دارای دو ویژگی اساسی است. اول اینکه، مهد کودک باید هیچ مشکلی با اینکه والدین در هر ساعتی از روز به آنجا سر بزنند نداشته باشد و والدین باید با مراقبان احساس راحتی کنند و دوم اینکه، کودک شما باید در مهدکودکی باشد که در آن بیش از یک مربی حضور دارد، چون در مهدکودکی که افراد و مربی‌ها می‌توانند همدیگر را ببینند و رفتار یکدیگر را تحت نظر داشته باشند، احتمال آزار و سوءرفتار هم کمتر خواهد شد.

به شرایط محل مراقبت اهمیت بدهید

اطمینان حاصل کنید که مهدکودک یا خانهٔ مراقب کودک شما چقدر تمیز و ایمن است. با دقت نگاه کنید تا ببینید که آیا بچه‌ها خوشحال هستند و آیا تعامل بین آنها و مربیان مثبت و محترمانه است یا خیر. در مورد سیاست‌های مهد انتخابی خود، چگونگی بازدید والدین، آموزش و تربیت کودکان و شرایط اضطراری سؤال کنید.

از مراجعان و والدین قدیمی پرس‌وجو کنید

نام و شمارهٔ والدینی را که در حال حاضر از این مهدکودک استفاده می‌کنند و آنهایی را که در گذشته از آن استفاده کرده‌اند از مدیر مهدکودک بگیرید. با آنها تماس بگیرید و خواهش کنید ارزیابی صادقانهٔ خود از قابل اطمینان بودن مهدکودک، روش‌های آموزشی و تربیتی و پاسخگو بودن به نگرانی‌های والدین را به شما بگویند. همچنین اگر فرزندشان دیگر در این مرکز حضور ندارد، حتماً بپرسید که علت آن چیست.

به احساس خودتان گوش کنید

در نهایت، به ندای درونی و غریزهٔ خودتان اعتماد کنید و تا زمانی که مطمئن نشده‌اید تصمیم عجولانه‌ای نگیرید؛ سلامت جسم، ذهن و روان کودک شما بسیار مهم و ارزشمند است، و اگر نتوانید دقیقاً مشخص کنید که چه چیزی در مورد یک مربی یا مهدکودک شما را اذیت می‌کند و از آن خوشتان نمی‌آید، حتی اگر مراقبی در تحقیقات شما تأیید شده است و معیارهای لازم را هم دارد، اما همچنان با او احساس راحتی نمی‌کنید، به حس غریزی‌تان اعتماد کنید، چون مهم است که از راستی و صداقت مراقب اطمینان داشته باشید و بدانید که وقتی پای امنیت فرزندانمان در میان است، هیچ چیز ارزش ریسک کردن را ندارد.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید