زندگی بدون اتو

فکر کنید به یک مراسم مهم دعوت شد‌ه‌اید و در آخرین لحظه متوجه می‌شوید که لباستان اتو ندارد. فکر کنید رفته‌اید مسافرت و وقتی توی هتل در چمدانتان را باز می‌کنید می‌بینید تمام لباس‌ها چروک شده‌اند. چنین موقعیت‌هایی باعث شده است که لباس‌های بی‌اتو به یکی از کابوس‌های آدم‌های پرمشغله تبدیل شوند. امروز روش‌های ساده‌ای را به شما معرفی می‌کنیم برای زمانی که اتو در دسترستان نیست یا فرصت اتو کشیدن ندارید.

لباس‌ها را در حمام آویزان کنید

باز گذاشتن آب داغ هنگام حمام بخار زیادی ایجاد می‌کند. درها و پنجره‌های حمام را ببندید و لباس‌هایتان را بعد از حمام همان‌جا آویزان کنید؛ بخار باعث می‌شود چین و چروک لباس‌ها باز شود. همچنین خوب است که دستتان را روی سطح پارچه بکشید و از فشار آوردن روی لباس نترسید. این کار درست مثل اتو کردن است و لباس‌هایتان را صاف می‌کند.

از سشوار استفاده کنید

آهسته کمی آب روی نقاطی از پارچهٔ لباس که چروک شده است بپاشید تا کمی نم‌دار شود. سشوار را روی دور درجهٔ کم روشن کنید و با فاصلهٔ چهار سانتی‌متر به‌ سمت لباس بگیرید. این کار را ادامه بدهید تا وقتی که تمام چروک‌های لباس باز شوند.

خشک‌کن لباسشویی را به کار بگیرید

لباس خود را به همراه یک جوراب خیس یا یک تکه پارچهٔ مرطوب داخل خشک‌کن بیندازید. خشک‌کن را روی دمای متعادل تنظیم کنید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بگذارید بماند تا چروک‌های ریز لباس صاف شوند.

حولهٔ خیس روی لباس‌ها بکشید

لباس‌های چروکتان را روی زمین تمیز یا سطح یک میز پهن کنید و یک حولهٔ نم‌دار را آهسته روی آن بیندازید. از دست‌هایتان کمک بگیرید، حوله را فشار دهید و سعی کنید ناحیهٔ چروک‌شدهٔ روی لباس را صاف کنید.

از اسپری آب استفاده کنید

اگر هوا بارانی نیست، لباس‌ها را بیرون روی طناب پهن کنید. به‌ وسیلهٔ یک اسپری مقدار خیلی کمی آب روی لباس‌ها بپاشید. اجازه دهید لباس‌ها به مدت یک ساعت زیر آفتاب بمانند. گرما چروک‌ها را برطرف خواهد کرد.

لباس‌ها را نزدیک کتری بگیرید

بهترین راه برای صاف کردن چروک‌های مختصر همین است. به‌ راحتی لباس‌ها را در فاصلهٔ ۲۰ یا ۲۵ سانتی دهانه‌ای که بخار کتری از آن خارج می‌شود بگیرید. با این‌ کار می‌توانید بعد از صاف شدن چروک‌ها از نوشیدن یک فنجان چای لذت ببرید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط