جان‌سخت در شب‌های داغ تابستان

بیایید تصور کنیم در شب گرم تابستانی، که گرما از یک طرف و پشه‌های ریز سمج از طرف دیگر امانمان را بریده‌اند، دکمۀ کولر را می‌زنیم و هیچ اتفاقی نمی‌افتد. یک بار دیگر امتحان می‌کنیم، هیچی به هیچی. بله. کولر در این وضعیت خراب شده. حالا چطور شب را به صبح برسانیم؟ ما فکرش را کرده‌ایم. چند راه وجود دارد. بیایید به این راه‌ها فکر کنیم:

پنبه را انتخاب کنید

ملحفه‌های ساتن و ابریشم آنچنانی یا پلی‌استر را برای شب‌های خنک‌تر نگه‌ دارید. ملحفه‌های روشن از جنس پنبۀ سبک قابلیت عبور هوا دارند و به شما اجازه می‌دهند کمی خنک‌تر بخوابید.

سرمای فریزر را حس کنید

چند دقیقه قبل از خواب ملحفه‌ها را در یخچال یا فریزر بگذارید. ما توصیه می‌کنیم که ابتدا آنها را در یک کیسۀ پلاستیکی بگذارید. درست است، این شما را برای تمام شب خنک نگه نمی‌دارد، اما آسایش کوتاهی از گرما و رطوبت فراهم می‌کند.

یک دوست خنک را در آغوش بگیرید

ترفندی که در هر چهار فصل برای پایین نگه‌ داشتن قبض‌ها مؤثر است: یک کیسۀ آب گرم بخرید. در زمستان آن را با آب جوش پر کنید و برای گرم کردن انگشتان یخ‌زده از آن استفاده کنید. در طول تابستان آن را در فریزر بگذارید تا یک آیس‌پک مناسب رختخواب داشته باشید.

مثل یک مصری بخوابید

چرا مصری؟‌ به خاطر آنکه این ساکنان نیل خوب می‌دانستند برای رفع گرما چه کنند. روش مصری شامل نم‌دار کردن یک ملحفه یا حوله در آب سرد و استفاده از آن به عنوان پتو است. ما توصیه می‌کنیم که ملحفه‌های مرطوب را روی یک حولۀ خشک قرار دهید تا از خیس شدن تشک جلوگیری کنید.

گشاد بپوشید

مطمئناً وقتی پای لباس‌خواب تابستان در میان است هرچه کمتر بهتر. یک تی‌شرت و شلوارک یا شورت گشاد از جنس پنبۀ نرم بپوشید. لخت شدن کامل در طول گرما جای تعجب ندارد. برخی افراد اعتقاد دارند این کار آنها را خنک نگه می‌دارد، درحالی‌که دیگران ادعا می‌کنند بازگشت به عصر انسان‌های اولیه باعث می‌شود که عرق روی بدن خودتان باقی بماند به جای اینکه جذب پارچۀ لباس شود. ما می‌خواهیم این را به ترجیح شما بسپاریم.

مخزن را پر کنید

با نوشیدن یک لیوان آب قبل از خواب، سطح آب بدنتان را کمی بالاتر ببرید. غلت خوردن، پهلو به پهلو شدن و عرق کردن می‌تواند به پایین آمدن سطح آب بدن منجر شود. پس از قبل مقداری H۲O ذخیره کنید.

پایین بیایید

هوای گرم بالا می‌رود، پس برای رها شدن از گرما تخت، ننو یا هر چیزی را که روی آن می‌خوابید تا جای ممکن به زمین نزدیک کنید. در خانۀ یک‌طبقه ‌این به معنای پایین آوردن تشک از روی تخت و گذاشتن آن روی زمین است. اگر در یک خانه یا آپارتمان چندطبقه زندگی می‌کنید، در طبقۀ همکف یا زیرزمین بخوابید.

پاهایتان را سرد کنید

آن ۱۰ انگشت کاملاً به دما حساس هستند. زیرا پالس‌های متعددی در پاها وجود دارد. قبل از خواب با فرو بردن پاهای خود در آب سرد تمام بدنتان را خنک کنید. حتی بهتر از آن، می‌توانید یک لگن کوچک آب نزدیک تختتان نگه دارید و در طول شب، هر زمان که احساس گرما کردید، پای خود را در آن فرو ببرید.

تخت را قبضه کنید

تنها خوابیدن مزایای خودش را دارد، از جمله فضای زیاد برای کش آمدن. خوابیدن در حالت عقابی که بال‌هایش را باز کرده است، یعنی دست‌ها و پاها همدیگر را لمس نکنند، بهترین وضعیت خواب برای کاهش دمای بدن و جریان داشتن هوا در اطراف بدن است. در این وضعیت بخوابید تا بدنتان را از تعریق زیاد در امان نگه‌ دارید.

خنک کنید

یک دوش آب سرد در تابستان معنای کاملاً متفاوتی پیدا می‌کند. دوش گرفتن زیر جریان ولرمی از H۲O دمای مرکزی بدن را پایین می‌آورد و عرق را پاک می‌کند تا شما با احساس خنکی و تمیزی، به راحتی به خواب بروید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط