پوست خندان

به نظر من کسانی زیبا هستند که پوست صورتشان درخشان و سالم است و اینکه پوست لطیف و بدون خط و خطوط اضافی دارند یعنی همه چیز برای زیبایی طبیعی را دارا هستند. اینها همان‌هایی هستند که وقتی به صورتشان نگاه می‌کنی انگار پوستشان می‌خندد. ما هم می‌توانیم بسته به نوع پوستمان و سبک زندگی‌مان پوست زیبا داشته باشیم،‌ این هم چند راهکار:

با پوستتان خوب برخورد کنید

هنگام شستن صورت طوری به آن دست بکشید که انگار جنس آن ابریشم است. با حرکات ملایم و چرخشی مادۀ پاک‌کننده را به نرمی از سمت گردن رو به بالا بمالید. هرگز پوست را به تندی یا با فشار نمالید و نکشید. اعمال فشار زیاد شاید موقتاً پوست را گلگون کند، اما در درازمدت به مویرگ‌ها آسیب می‌رساند و پوست را کش می‌آورد.

محصولی انتخاب کنید که با بافت پوستتان سازگار باشد

اگر پوستتان خشک است، حالت کشیدگی دارد و وقتی یک قطعه نوارچسب روی آن می‌زنید پوسته می‌دهد، از پاک‌کننده‌های کرمی و مرطوب‌کننده استفاده کنید. اگر پوستتان چرب یا مستعد جوش زدن است، آن را هر روز با پاک‌کنندۀ مناسب بشویید و دو بار در هفته با یک اسکراب ملایم سلول‌های مرده را از روی پوست پاک کنید. اگر پوستتان حساس است و قرمزی دارد، برای پاک کردن صورت از یک روغن طبیعی با خاصیت پاک‌کنندگی یا پاک‌کنندۀ بدون کف و فاقد رنگ و رایحه استفاده کنید.

از مقصر چین و چروک‌ها دوری کنید

استفاده از یک ضدآفتاب خوب برای محافظت از پوست در برابر آفتاب و همچنین مقابله با کاهش رطوبت پوست اهمیت زیادی دارد. خورشید تمام سال را می‌تابد، حتی وقتی دمای هوا زیر صفر است، در نتیجه همیشه باید یک ضدآفتاب مناسب همراهمان باشد. در ماه‌های زمستان به دنبال یک نرم‌کننده باشید تا از خشک شدن پوستتان در معرض سرما جلوگیری کند.

رطوبت‌رسانی کنید

راه‌های زیادی برای رساندن رطوبت اضافی به پوست وجود دارد که با کمک آنها نیازی هم به استفاده از محصولات موجود در بازار نیست. چند دقیقه رفتن به سونا و خوردن آن هشت لیوان آب مورد نیاز در روز از طریق نوشیدن آب یا خوردن میوه و سبزیجات، تنها دو مثال از قدم‌های کوچکی است که تأثیر بسیار زیادی دارند.

شیرینی‌ها را کنار بگذارید

زنان معمولاً شیرینی‌ها را دوست دارند، اما این مواد تأثیر خود را روی پوست می‌گذارند و گفته می‌شود که با تولید رادیکال‌های آزاد، ایجاد التهاب و آسیب رساندن به سلول‌ها، پیری پوست را تسریع می‌‌کنند. یک رژیم غذایی کم‌شکر داشته باشید. این رژیم می‌تواند سطح انسولین را پایین نگه دارد و در نتیجه به سلول‌ها اجازه دهد تعادل سالمی را حفظ کنند.

رطوبت ازدست‌رفتۀ پوست را از داخل بدن به پوست برسانید

استروژن پوست را نرم و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد، اما میزان آن با افزایش سن کاهش می‌یابد و در نتیجه رطوبت‌رسانی اضافی به پوست برای حفظ جوانی بسیار مهم است. کاهش استروژن طبیعی را با استروژن‌های گیاهی موجود در سبزی‌های سبزرنگ مثل کلم بروکلی، که همچنین حاوی ویتامین‌های A و C است و باعث درخشش پوست می‌شود، جبران کنید. حتی اگر پوستتان چرب است این مراقبت را جا نیندازید، زیرا پوستی که رطوبت کمی دارد تنها چربی بیشتری تولید می‌کند و مشکل پوست را بدتر می‌کند.

چربی‌های سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید

اگر پوست صاف و پر می‌خواهید، همۀ چربی‌ها را از رژیم غذایی خود حذف نکنید. پژوهش‌ها نشان می‌دهد رژیم‌هایی که شامل مقدار کافی از اسیدهای چرب ضروری هستند گردش سلولی سالم را تقویت می‌کنند، التهاب را تسکین می‌دهند و منجر به داشتن پوست‌ نرم‌تر و رنگ و روی جوان‌تر می‌شوند. اسیدهای امگا ۳ در ماهی سالمون، ماهی تن، آجیل و تخمه‌ها به وفور یافت می‌شود، پس برای داشتن پوست جوان و شاداب این مواد را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط