۳۳ ماهگی: چرت روزانه

فرزند شما حالا در یکی از هفته‌های ماه ۳۳ زندگی خود قرار دارد. در این مطلب با بخشی از روزهای زندگی یک کودک در ماه ۳۳ زنگی‌اش آشنا شوید.

چرت روزانه

چرت بعدازظهر هنوز هم به کودکان خردسال مهارنشدنی کمک می‌کند تجدید نیرو کنند و تا شب خوش‌اخلاق بمانند. بنابراین برای حذف چرت‌ بعدازظهر عجله نکنید. اگر فرزند شما یک روز بعدازظهر چرت نزد و در ساعت خواب شب یا قبل از آن بهانه‌گیر و کج‌خلق شد، نشانه‌ٔ آن است که او هنوز به خواب روزانه نیاز دارد. اما خوابیدن را چگونه در یک کودک فراری از چرت تشویق کنید:

  • برای رسیدن به ثبات و عادت کردن کودک، شکل اصلاح‌شده و کوتاه‌تری از مراسم پیش از خواب شب را در زمان چرت روز اجرا کنید.
  • اگر می‌توانید خودتان هم چرت بزنید و خوابیدن کنار یکدیگر را امتحان کنید.
  • اگر فرزندتان هنوز هم در برابر خوابیدن مقاومت می‌کند، از عنوان «زمان استراحت و آرامش در اتاق خود» استفاده کنید. این کار احتمال دارد او را کمی بخواباند و اگر هم این‌طور نشد، در این زمان کمی استراحت می‌کند.

در مورد چرت زدن کودکان بیشتر بدانید.

نکتهٔ والدین: آب و شنا کردن

احتمالاً فرزند شما به تدریج در برابر آب‌تنی جسورتر می‌شود و به او بیشتر و بیشتر خوش می‌گذرد. می‌دانید که در استخرها یا سایر پهنه‌های آب باید همیشه و دائماً کودک را زیر نظر داشته باشید. کلاس‌های آموزش شنا به بچه‌ها هم می‌توانند راهی فوق‌العاده برای عادت دادن کودک به آب و ورزش کردن باشند.

البته توجه داشته که معمولاً آموزش رسمی شنا تا بعد از سن سه سالگی توصیه نمی‌شود، زیرا کودک کوچک‌تر از این سن به ندرت می‌تواند شنا را آن‌قدر خوب یاد بگیرد که دیگر در آب ایمن باشد.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط