۳۴ ماهگی: ترس از تاریکی

۳۴ ماهگی: ترس از تاریکی

۳۳ ماهگی کودک شما تمام شده است. در این مطلب با بخشی از روزهای زندگی فرزندتان در ۳۴ ماهگی‌اش آشنا شوید.

پریدن از خواب و ترس‌ شبانه

تخیل زنده و فعال اغلب منجر به زاده شدن موقتی هیولاها، ارواح و دیگر موجودات اسرارآمیز دنیای تاریکی می‌شود. ترس از تاریکی بین بچه‌ها مشترک است، زیرا ذهن کودکان قادر به اختراع داستان‌هایی از خودش می‌شود.

شما در واقع می‌توانید ترس‌های شبانهٔ کودک در این سن‌ها را که گاهی نتیجه‌ٔ داشتن تخیلی بیش از حد فعال است، به عنوان یک پیشرفت شناختی پیچیده تلقی کنید. برای کمک به آرام کردن فرزندتان راهنمایی‌های زیر را در نظر بگیرید:

از خندیدن به ترسش خودداری کنید: هرگز ترس کودک را کوچک نشمارید و خیال‌پردازی‌هایش را مسخره نکنید یا به او نخندید.

استدلال و دلیل آوردن را فراموش کنید: اصرار، توضیحات صبورانه، منطقی و طولانی شما در مورد اینکه به‌هیچ‌وجه ممکن نیست یک غول یا خرس بتواند در کمد یا زیر تختش مخفی شود، در زمان پریدنش از خواب شب تأثیری ندارد، پس او را بغل کنید، دلداری‌اش بدهید، بگویید شما کنارش هستید و از او مراقبت می‌کنید و توضیحات طولانی‌ را برای فردا صبح بگذارید.

مراقبت توأم با عشق بیشتری به او نشان دهید: ترس‌ها اغلب بیانگر اضطرابات دیگری در زندگی فرزندتان هستند. او ممکن است فقط کمی آغوش و نوازش بخواهد. یک مراسم قبل از خواب شبانه‌ٔ شاد و ثابت، پیش از گذاشتن کودک در رختخواب نیز مهم است.

از دید یک کودک به اتاق نگاه کنید: اتاق را بررسی کنید، چون شاید سایه‌ٔ عجیبی وجود داشته باشد که واقعاً شبیه تار عنکبوت یا چیزی ترسناک باشد.

استفاده از نور ملایم را امتحان کنید: نور اطمینان‌بخش چراغ‌خواب یا لامپی روشن در راهرو، موجودات ترسناک بسیاری را دور می‌کند. امتحان کنید!

علت کابوس دیدن کودک را بدانید.

نکتهٔ والدین: تنوع غذایی

اگر از آماده کردن میان‌وعده‌های تکراری خسته شده‌اید، با شکل دادن به پنیر با کمک قالب‌های برش شیرینی، تبدیل یک تخم‌مرغ ساده به یک زنبورعسل با کمی خوش‌سلیقگی یا مالیدن کرهٔ بادام‌زمینی روی یک تست به جای نان‌های معمولی‌تر، میان‌وعده‌های تکراری را جذاب کنید.

نمونه‌های کوچکی از خوراکی‌های محبوب بزرگسالان، مانند اسموتی‌های میوه‌ای تهیه‌شده با ماست و سروشده در لیوان آموزشی نی‌دار را امتحان یا چند نوع توت یا میوه‌های تابستانی‌ را له و کمی آب با آنها مخلوط کنید، سپس در قالب‌های یخ توی فریزر بگذارید و بعد از یخ زدن سرو کنید.

در مورد طرز تهیهٔ غذای کودک دو تا هشت سال بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط