بازی با کودک: بغل و موسیقی

بازی با کودک: بغل و موسیقی

بچه‌های شیرخوار بغل شدن را دوست دارند و در سن‌های خیلی کم سه تا شش ماهگی بچه‌ها دوست دارند به صورت عمودی در آغوش گرفته شوند و به این طرف و آن طرف برده شوند. همراهی موسیقی وقتی کودکتان را در آغوش گرفته‌اید و در خانه راه می‌روید، ‌چشم‌اندازها و مناظر جدید را برایش جالب‌تر می‌کند. در این مطلب با یکی از فعالیت‌های همیشگی والدین آشنا شوید.

سن مناسب برای این بازی

این فعالیت برای سه تا شش ماهگی کودک مناسب است. مهارت‌هایی که طی این فعالیت رشد پیدا می‌کنند، قدرت حرکتی، تعادل و ‌کنترل سر هستند.

نحوهٔ انجام بازی

رادیو یا دستگاه پخش موسیقی را روشن کنید. کودک را بردارید و روی پهلویتان تکیه دهید. سپس با دست آزادتان دست او را بگیرید، طوری که انگار با هم والس می‌رقصید. همراه با ریتم موسیقی، باسنتان را به آرامی به عقب و جلو حرکت دهید و با دقت قدم بردارید یا بچرخید. اگر دوست دارید با ترانه همخوانی کنید.

کودکتان نه تنها از نزدیک بودن به شما بلکه همچنین از چشم‌انداز جدیدی که در آغوشتان می‌بیند لذت خواهد برد. گهگاهی مکث کنید تا چشم‌هایش را روی چیزی که می‌بیند متمرکز کند و به چیزهایی که می‌تواند از آن ارتفاع ببیند اشاره کنید. مثلاً، وسایل روی قفسه‌ها یا ‌عکس‌های روی دیوار. وقتی آهنگ تمام شد،‌ او را با دو دست از زیر بغلش بگیرید و خیلی خیلی آرام به صورت دایره‌ای بگردانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید