بازی با نوزاد با یک جغجغه

بازی با نوزاد با یک جغجغه

جغجغه‌ها تقریباً همیشه وجود داشته‌اند و تمام کودکان تماشای این سازها یا وسیله‌های بازی کوبه‌ای را دوست دارند. اما به خاطر داشته باشید که هر کودکی با آهنگ و سرعت متفاوتی رشد می‌کند، بنابراین اگر کودک شما در این هفته هنوز برای این فعالیت‌ و بازی کاملاً آماده نیست، نگران نشوید و چند روز بعد دوباره امتحان کنید. در این مطلب می‌توانید با چند نکتهٔ کوتاه در مورد بازی کردن با جغجغه همراه نوزادتان آشنا شوید.

جغجغه‌بازی با نوزاد

بازی با جغجغه از سن نوزادی تا سه ماهگی کودک شما مناسب است. مهارت‌هایی که در این بازی رشد می‌یابد، قدرت شنیداری و شنوایی کودک است. جغجغه یکی از هدیه‌هایی است که تازه‌والدین زیاد دریافت می‌کنند. جغجغه‌ها انواع مختلفی دارد و برای بازی با نوزاد بسیار مناسب است. اما شما می‌توانید به جای جغجغه از هر وسیلهٔ صداساز دیگری هم مثل یک دسته‌کلید بهره برای بازی با نوزادتان استفاده کنید.

نحوهٔ بازی با جغجغه

وقتی کودکتان به پشت دراز کشیده است، یک جغجغهٔ کوچک را جلوی صورتش نگه دارید و به آرامی تکانش دهید. جغجغه را به یک سمت صورتش ببرید و تکان دهید و بعد دوباره آن را در سمت دیگر صورتش تکان دهید. در ابتدا، نوزادتان ممکن است تنها متوجه تغییر در مکان و جای آن شود، هرچند قطعاً توجهش را به خود جلب می‌کند. سعی کنید صدایش خیلی بلند نباشد، زیرا ممکن است او را بترساند. بسته به سرعت رشد کودکتان، او سرانجام می‌تواند جغجغه را با چشم‌هایش دنبال کند.

کودکتان احتمالاً هنوز خیلی کوچک‌تر از آن است که چیزی را با دست بگیرد اما اگر شیئی را در دستش بگذارید، به ویژه چیزی سبک از جنس پلاستیک یا پارچه، بی‌اختیار انگشت‌هایش را دور آن قفل می‌کند و دستش را حرکت می‌دهد. به این طریق می‌فهمد که خودش هم می‌تواند چیزی را تکان دهد. ممکن است روی صورتش اولین علائم شادی را ببینید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط