تقویت قدرت گرفتن و ضربه زدن با دست در نوزادان

تقویت قدرت گرفتن و ضربه زدن با دست در نوزادان

کودکان در فاصلهٔ بین دو تا چهار ماهگی در حال کامل کردن مهارت ضربه زدن و ضربهٔ تند هستند و هیچ هدفی برایشان جذاب‌تر از شیء ناآشنایی نیست که بالای سرشان آویزان شده است. دست بردن به سمت چیزی و لمس کردن آن به کودکتان کمک می‌کند اعتماد به نفس و هماهنگی در حرکاتش پیدا کند. در این مطلب می‌توانید با یک فعالیت دوست‌داشتنی برای تقویت این حس با انجام یک بازی با کودک آشنا شوید.

سن مناسب برای این بازی

این فعالیت برای دو تا شش ماهگی کودک شما مناسب است. مهارت‌هایی که طی این فعالیت رشد می‌یابد، هماهنگی دست و چشم‌های کودک است. وسایل مورد نیاز برای این بازی هم مقداری نخ و تعدادی وسیلهٔ سبک مثل یک قاشق پیمانهٔ اندازه‌گیری سبک، یک جغجغه یا آویزهای مختلف است.

نحوهٔ انجام بازی

از یک نخ محکم مثل نخ کاموا برای آویزان کردن یک جغجغه، یک کلاف کاموا یا یک قاشق پلاستیکی استفاده کنید و آن را در فاصله‌ای که کودک بتواند به آن ضربه بزند آویزان کنید؛ طوری که برای کودک قابل لمس باشد اما نتواند اتفاقی آن را بگیرد و پایین بکشد. اشیای آویزان را هر چند دقیقه یک بار عوض کنید تا کوچولویتان را سرگرم‌تر نگه دارد و بازی برایش تکراری نشود. همچنین برای احتیاط، اطمینان پیدا کنید که از اشیایی استفاده نمی‌کنید که احتمال ایجاد خفگی دارند.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید